Gépek sok szeretettel: 30 éves az Euronics

Egyetlen balatonfüredi boltból fejlődött 66 üzletből álló hálózattá az Euronics, amely márkanév használatára egyedül a Vöröskő Kft. jogosult Magyarországon. Az elmúlt 30 év alatt tudatos építkezés, hosszú távú tervezés jellemezte a ma is dinamikusan fejlődő, magyar tulajdonban lévő családi vállalkozást.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Harminc évvel ezelőtt, 1989 márciusában Fazekas Zsolt megalapította a Vöröskő Kft.-t, és megnyitotta a balatonfüredi üzletet, ahol a műszaki termékek mellett lakásfelszerelési és egyéb háztartási termékeket is lehetett kapni. A koncepció olyan jól működött, hogy néhány éven belül már a megyehatáron túl is megjelentek a cég üzletei. Jóllehet egy-egy országban általában sok kisebb partner közösen használja az Euronics márkanevet és a know-how-t, hazánkban 2014 óta egyedül a Vöröskő Kft. felel a hálózatért.

– Ez a vállalat életében hatalmas megtiszteltetést jelentett, és jelentősen egyszerűsítette a kommunikációt, a logisztikát és a beszerzést. 2018-at rekordmértékű, húszszázalékos árbevétel-növekedéssel zártuk. A sikereket leginkább a hosszú távra tervező, tudatos munkának köszönhetjük. Az elmúlt években megújult menedzsmentben olyan hazai és nemzetközi szinten is elismert vezetők kaptak helyet, akik stratégiai látásmódjukkal az Euronics modernizációs, megújulási törekvéseivel összhangban segítik a csapat fejlődését – mondja Fazekas Bálint, a Vöröskő Kft. nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója.

Hunyady László (balra) és Fazekas Bálint (jobbra): „A harminc év értékeit és a cég múltját örökítjük át az új megjelenéssel”

Persze a Vöröskő Kft. – Euronics történetében is voltak nehezebb időszakok, de ezek mindig kezelhetők maradtak az évek során visszaforgatott nyereségnek és a tudatos cégvezetésnek köszönhetően. Mivel a cég megmaradt magyar tulajdonú családi vállalkozásnak, a problémákat mindig önerőből kellett és tudták is orvosolni.

– Amikor a gazdasági körülmények nem voltak ideálisak, olyan területeken húztuk szorosabbra a gyeplőt, amik nem vezettek a hosszú távú versenyképességünk csökkenéséhez. Arra is nagyon büszkék vagyunk, hogy a tavalyi évben megdupláztuk a webáruházunk forgalmát. Egy ilyen kiemelten innovatív értékesítési területen ez különösen nagy eredmény – teszi hozzá Hunyady László, a vállalat marketing- és értékesítési igazgatója.

Tavaly az Euronics létrehozta Pátyon a saját logisztikai központját, további kétmilliárd forintos beruházással pedig saját ingatlanokba költöztette a három kiemelt áruházát, hetet pedig teljesen felújított. A fejlesztések idén sem maradnak el: januárban új helyre költöztették a kecskeméti és dunaújvárosi üzletet, április első hetében pedig Cegléden megnyitott a 66. Euronics műszaki szaküzlet.

A 30. születésnapját ünneplő márka megjelenése idén megújul. Az új logó- és szlogen – gépek sok szeretettel – a kor igényeihez szabja a márkát, de a beltartalom nem változik.

– A harminc év értékeit és a cég múltját örökítjük át az új megjelenéssel. Büszkén, frissen, energikusan tekintünk a következő évek elé, amelyek sikerében hatalmas szerepe lesz az omnichannel értékesítési csatorna hatékony üzemeltetésének és továbbfejlesztésének. A vásárló számára a webshop lesz a fizikai üzletek termékkínálatának virtuális kiterjesztése: a termékkínálat nem ér véget az üzlet fizikai határainál, hanem az ügyfél az online térben rövid szállítási határidővel megrendelheti a vágyott árucikket akár az áruházban történő átvételre vagy az otthonába szállítva. Teheti mindezt kényelmesen, kihasználva az értékesítő kollégánk segítségét, olyan szolgáltatások biztosítása mellett, mint a részletre történő vásárlás vagy a gyártói garancia meghosszabbítása – vázolja Hunyady László. – Akik ma még az iskolapadban ülnek, a holnap fő bevásárlói lesznek. Szívesen intézik az ügyeiket online, de szeretik azt a megoldást, hogy az interneten vásárolt termék mögött egy stabil, több évtizedes múlttal rendelkező, fizikailag is létező cég áll, amely probléma esetén segít.

Mérföldkövek
  • 1989 Létrejön a Vöröskő Kft., és megnyílik Balatonfüreden az első üzlet. Év végére 2891 db terméket adnak el.
  • 1999    Átlépi a cég az 5 milliárd Ft árbevételt.
  • 2001    Az Euronics névhasználat kezdete
  • 2003    Megnyílik a 41. üzlet.
  • 2008    Több mint 500 főt foglalkoztat a cég.
  • 2014    Kizárólagosság az Euronics névhasználatra.
  • 2016    Az árbevétel átlépi az 50 milliárd Ft-ot, az alkalmazottak száma több mint 1000 fő.
  • 2017    Az Apple hivatalos viszonteladója.
  • 2018    Az árbevétel meghaladja a 74 milliárd Ft-ot, országszerte 65 üzletben szolgálják ki a vevőket.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo