GDPR – gyakori kérdések: hogyan kell kezelni a magánszemélyektől érkező kérelmeket?

Az uniós adatvédelmi rendelettel kapcsolatos leggyakrabban feltett kérdésekre választ adó sorozatunkban a következőkben a vállalkozások számára fontos kérdéseket válaszoljuk meg az Európai Bizottság tájékoztató anyaga segítségével.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Piac & Profit minden, a GDPR-al kapcsolatos cikkét itt találja!

Kérdés: 

Hogyan kell kezelni a magánszemélyektől érkező kérelmeket?

Válasz:

Megtörténhet, hogy magánszemélyek veszik fel közigazgatási szervekkel a kapcsolatot, hogy gyakorolhassák jogaikat az általános adatvédelmi rendelet értelmében (a hozzáférés, helyesbítés, törlés, korlátozás, kifogásolás, az automatizált adatkezelésen alapuló döntések alóli mentesülés joga).

Vegye figyelembe, hogy a magánszemélyeknek kifogásolási joguk van azzal szemben, ha közigazgatási szervek közérdekű feladat végrehajtása érdekében személyes adataikat kezelik. Az érintettnek a közigazgatási szerv számára be kell mutatnia a sajátos helyzetére vonatkozó indokokat. A közigazgatási szerv folytathatja az adatkezelést és megtagadhatja a kérelmet, ha bizonyítani tudja, hogy az adatkezelésre kényszerítő erejű jogalapja van, amely elsőbbséget élvez az érintett jogaihoz és szabadságaihoz képest, vagy ha az adatkezelés jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez szükséges.

Itt elérhető az Európai Bizottság adatvédelemmel kapcsolatos tájékoztatása!

A magánszemélyek nem jogosultak a rájuk vonatkozó adatok továbbítására olyan esetben, amikor az adatkezelésre közérdekű feladat teljesítése vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlása érdekében van szükség.

A kérelmekre a közigazgatási szervnek indokolatlan késedelem nélkül, és alapvetően a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül válaszolni kell. Kiegészítő információkat kérhet a kérelmező személyazonosságának megerősítése érdekében. A kérelem elutasítása esetén tájékoztatni kell az érintettet az elutasítás okairól, valamint arról, hogy joga van panaszt benyújtani az adatvédelmi hatósághoz és jogorvoslatot kérni.

Előző kérdés: Kinek az adataira vonatkozik a szabályozás?

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo