Egyre többször rendelünk ételt is online

Új termék vásárlásakor a magyar fogyasztók egyötöde lehetőleg az egész család számára használható termékeket vásárol, míg a többfunkciós termékekre egytizedük kíváncsi. Az egyéni, személyre szabott termékek csupán a vásárlók öt százalékához találnak utat – derül ki a Nielsen piackutató és -elemző jelentéséből.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ugyanakkor a fogyasztók világszerte, így hazánkban is egyre nyomatékosabban követelik a praktikus és a kényelmi megoldásokat. A hazai fogyasztók közel harmada, az európai átlag egynegyede keres, de egyelőre nem talál az életét könnyebbé tevő termékeket.

Kép: Pexels

Azonos mértékben (24-24 százalék) nyilatkoztak úgy, hogy kevés az egyszerűen használható árucikk, lehetne több a kisebb háztartások igényeihez igazított termék (európai átlag 16 százalék, magyar átlag 17 százalék), és a kontinens egytizede, hazánkkal egyetemben, különleges igényeket kielégítő termékeket szeretne látni a boltok polcain.

A technológia és az internet hétköznapokba beágyazottsága kimagasló szerephez jut a vásárlási döntéseknél. Hazánkban 2020-ra a háztartások háromnegyede csatlakozik majd a világhálóra, és az egy főre jutó mobiltelefonok száma 1,19-ról 1,21-re emelkedik. Ez további kapukat nyit meg az online vásárlás előtt.

A Nielsen 2018-as felmérése rámutat arra, hogy a magyarok leginkább divatárut, különféle utazásokat, számítástechnikai eszközöket

Végre nem leszünk másodrendű állampolgárok
Az online vásárlás mára mindennapi életünk része lett. Tavaly az európaiak 57%-a vásárolt a neten, harmaduk egy másik európai uniós ország kereskedőjétől szerette volna beszerezni a kívánt terméket. Ez azonban nem mindig sikerült, a magyarok gyakran szembesültek azzal, hogy nem fogadják el a rendelést. Mostantól ez másképp lesz.
és könyvet vásárolnak online, ugyanakkor erőteljesen jön fel az étel-házhozszállítás – utóbbit százból harminc magyar fogyasztó kipróbálta már.

A praktikum iránti egyre növekvő kereslet olyan, a hétköznapokat megkönnyítő termékek és szolgáltatások garmadája előtt nyitotta meg a kaput, mint például a kész- vagy „on-the-go” ételek, irodai vagy otthoni kiszállítási lehetőségek és az „on demand” szolgáltatások. Globálisan a válaszadók harmada (33 százalék), itthon egynegyede jár étterembe vagy rendel ételt (Magyarországon 15 százalékuk legalább hetente egy alkalommal). A gyorséttermek elvihető vagy helyben fogyasztható kínálata, a street food térhódítása is mind szembeöltőbb. A Nielsen felmérése szerint a magyar válaszadók több mint fele járt gyorsétteremben az elmúlt hat hónapban.

Jóllehet, régiónként eltérő a praktikum iránti igény szintje, a Nielsen hat főbb tényezőt azonosított be, amelyek világszerte jelen vannak, amikor az életünket megkönnyítő termékek iránti keresletről beszélünk. Ezek pedig a következők: urbanizáció, zsugorodó háztartásméret, zsúfolt városi közlekedés, változó nemi szerepek, generációs igények és a technológia hétköznapokba beágyazottsága.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo