Céges Instagram: néhány statisztika, amit jó, ha tudsz

2018. június 25. hétfő - 07:30 / piacesprofit.hu
  •    

Az Instagram mára megkerülhetetlen lett a cégek számára. Akár B2C, akár B2B iparágban vagy, ha érted a márkaépítés hosszú távú elkerülhetetlenségét, ugyanakkor átlátod a reménytelenbe vesző költségeit, akkor azonnal ráugrasz a még mindig rendkívül olcsónak számító Instázásra.

Ha esetleg kételyeid támadnának afelől, hogy a céges márkaépítés tényleg működik-e az Instagramon, netán kíváncsi vagy, milyen lehetőségeid vannak 2018-ban, akkor akkor érdemes elolvasnod Marko Lilian bejegyzését a céges Instagram profilokról, amelyből most mi is bemutatunk néhány statisztikát és hasznos tudnivalót, ami megvillantja, hogy mekkora potenciál is rejlik a csatornában a céged számára.

Palvin Barbi, celebek és céges profilok uralják a magyar instagramot
Palvin Barbara a legnépszerűbb, egyre több képet nézünk, de egyre kevesebbet osztunk meg – elkészült az idei magyar Instagram-körkép.

Aki számít, az nem (csak) regisztrál

Ezzel a megállapítással nehéz is lenne vitatkozni, a számok magukért beszélnek:

  • +500 M NAPI FELHASZNÁLÓ
  • +25 M ÜZLETI PROFIL
  • +2 M HIRDETŐ

Míg a Facebook rendszeres napi felhasználóinak száma csökken, addig az Instagram csúcsokat döntöget. Az arányokat jól érzékelteti, hogy rengeteg céges Instagram-profil fut versenyt a követőkért – nem meglepő azonban, hogy itt is a minőség nyer; már nem elég csak csinálgatni. Regisztrálni és hetente villantani egy stock fotót a hírfolyamon – ez ma már édeskevés. Naponta kell egyedi, minőségi tartalmat generálni, és egyúttal kihozni a maximumot az Instagram adta eszközökből. A regisztrált üzleti oldalak közül csupán 8 százalék hirdet a felületen, az online marketingesek túlnyomó része még mindig csak Facebookban gondolkodik.

telefon instagrammal

Kép: Pexels.com

Nem félünk az új algoritmustól

2018 elején Mark Zuckerberg új ötlettel állt elő: Bring the world closer together, elárasztva a Facebook-hírfolyamot ismerősöktől származó posztokkal, és korlátozva a céges posztok megjelenését. Azt pedig már mondani sem kell, ha a Facebook újít, akkor az Instagram is, hiszen a két platform algoritmusa ugyanazokon az alapokon nyugszik.

A változtatás után sokan nehezményezték, hogy az algoritmus a céges Instagram-posztok organikus elérését átlagosan 60 százalékkal csökkentette. A folyamat kaszkádszerűen nullázza le a userek posztok alatti aktivitását:  (pl. megtekintés, kedvelés, komment és megosztás), így a jövőbeli tartalmak magasabb elérésére, vagy a követőbázis gyors növekedésére sem lehet már számítani. Mielőtt azonban befagyasztanád az Instagram-profilodat, nem árt más szemszögből is megvizsgálni a dolgokat…

Gary Vaynerchuk még mindig a naposabb oldalról szemléli a történteket:

„Lehet siránkozni azon, hogy az algortimus korlátozza az organikus eléréseket a közösségi felületeken, de ne felejtsd el a legfontosabbat: még mindig INGYEN tudod tömegekhez eljuttatni a termékedet!”

Instagram-marketing – mi legyen a profilomon?
Az Instagram az egyik legnépszerűbb, ugyanakkor még mindig alulértékelt marketingeszköz – ha jól tudjuk használni. Farkas Zsolt közösségi marketingszakértő segítségével most bemutatjuk, hogyan használjuk megfelelően ezt a csatornát.

Céges, vagy személyes profil?

Természetesen az új algoritmus kijátszása sokak fejében megfordult, és üzleti profiljukat személyes profillá változtatták. Ez a taktika ideig-óráig működőképes, mert a követőbázis és az aktivitás növelése nem egyszerű feladat, és ehhez mind a 4 beépített funkciót be kell vetni, ami csak egy üzleti profil eszköztárában található meg:

  • INSIGHTS

Világítsd át az aktív felhasználókat (korcsoport, nem, lokáció, aktivitás).

  • PROMÓCIÓ

Futtasd újra már meglévő posztjaidat releváns célcsoportoknak.

  • SZPONZORÁLT TARTALOM

Vesd be az Ads Managert Instagramon is.

  • PRODUCT TAG

Címkézd fel webshop termékeidet Instagramon.

Farkas Zsolt: így válassz hashtaget, hogy mindenki téged nézzen
A hashtag olyan, mint egy összekötő kapocs. A közösségi médián posztolt tartalmainkat egy kalap alá fogja és megjeleníti hasonló tematikus tartalmakkal egy hírfolyamban. Ha okosan hashtagelünk, széles körben lesz látható a közlendőnk.

Amit a felhasználó lát….

Tény, hogy az Instagram-felhasználók szívesebben követnek be személyes profilokat, mégis 80 százalékuk követ céges Instagram-oldalakat is. Arra azonban, hogy a user organikusan egy cégtől származó poszttal találkozzon a hírfolyamon, az esély majdnem egyenlő a nullával.

Akkor mégis hogyan lehetséges, hogy a userek 60 százaléka napi rendszerességgel lát új termékeket, márkákat a hírfolyamon? A válasz: „branded content”. Ezek olyan posztok, amiben influencerek vagy ismerősök jelölnek meg márkát, vagy márkanevet használnak hashtagként. A hírfolyamon pedig 10-ből 7 poszt branded tartalomként jelenik meg. A legtöbb user így botlik bele új termékekbe – még akkor is, ha nem követi a céget, vagy a poszt nem közvetlenül a cégtől származik. A felhasználók 83 százaléka vallotta, hogy vásárláskor befolyásoló erővel hat rá az Instagramon látott branded tartalom.

… és amit az algoritmus kedvel

Az Instagram algoritmusa azokat a tartalmakat preferálja, amelyekkel kapcsolatban magas useraktivitás mutatkozik. Ezeket automatikusan minőségi posztoknak értelmezi, és magasabb organikus elérést biztosít számukra. Ilyenek például a videós tartalmak:

Szabad-e felhasználni Instagram-képet?
A fenti kérdés sokakban felmerül, amikor honlapjukon, blogjukon képeket, híreket osztanak meg. A legtöbben erre azt válaszolják, hogy ha nyilvánosságra hozták a képeket, akkor miért ne lehetne őket szabadon átvenni? Az Instagram szolgáltatásának felhasználási feltételei – melyeket, valljuk be, sokunk különösebb elolvasással való bajlódás nélkül elfogad magára nézve kötelezőként – azonban egy kevéssé ismert buktatót hordoznak az Instagram-os képek megosztására vonatkozóan. Ezt a kérdést jártuk körül dr. Beraczkai Dávid, a Sár és Társai Ügyvédi Iroda szerzői és webjoggal foglalkozó jogásza segítségével.

Az Instagram algoritmusa előnyben részesíti azokat a posztokat, amiken a felhasználók több időt töltenek, mint például a videó.

Így nem meglepő, hogy azok a céges profilok, amelyek követik a trendeket, egyre több videós posztot és hirdetést használnak a menedzselés során. A statisztikák szerint az üzleti oldalak megosztott tartalmainak már 25 százaléla videós poszt, és ez a szám folyamatosan növekszik.

Ugyanakkor a képes tartalmak átlagosan 36 százalékkal több kedvelést kapnak, ami azzal magyarázható, hogy a felhasználó a videók megtekintése után elfelejt a kedvelés gombra nyomni. Ellenben a videós posztok alatt sokkal több kommentet osztanak meg a felhasználók:

„A kommentet erősebb elköteleződésként értelmezi az Instagram algoritmusa, mint a kedvelést.”

Működik az Instagram shopping

Bíztató adat, hogy a felhasználók már több mint 30 százaléka vásárolt olyan terméket, amit Instagramon látott először. Ebből pedig 15 százalékuk közvetlenül kattintott is a bio-ban található linkre, és navigált az adott cég weboldalára vagy webshopjára. Az Instagramról érkezett látogatók 192 másodperces „time-on-site”-tal rendelkeznek, ami magasabb, mint bármelyik közösségi platformról érkező látogatók böngészéssel eltöltött ideje.

Szerző:

Marko Lilian

Instagram marketing specialista

7Digits

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor