Cégeknek segít a GVH, hogyan kell reklámozni

Gyermekeknek szánt reklámokról szóló tájékoztatóval segíti a versenyhivatal.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A Gazdasági Versenyhivatal közzétette „Gyermekeknek szóló reklámok” elnevezésű tájékoztatóját, amelyben az eddigi jogalkalmazói gyakorlata alapján megfogalmazott szempontokat összefoglalva kíván segítséget nyújtani ahhoz, hogy a kereskedelmi kommunikációk tervezése és közzététele során mit érdemes szem előtt tartania a vállalkozásoknak a jogsértés megelőzése érdekében.

A GVH közleménye szerint a gyermekkorúakat és kiskorúakat komplex védelem övezi a reklámokkal szemben, a GVH most azonban kizárólag egy meghatározott típusú jogsértő kereskedelmi gyakorlatra koncentrál figyelemmel arra, hogy gyakori a gyermekkorúak reklámokkal történő célzása, valamint arra, hogy a GVH több esetben is szabott már ki bírságot e jogsértő kereskedelmi gyakorlat miatt.

A szabályozás alapján jogsértőnek minősül a gyermekkorúak közvetlen felszólítása egy reklámban a hirdetett áru vagy szolgáltatás megvételére vagy igénybevételére, illetve arra, hogy győzzék meg szüleiket vagy más felnőttet ezek megvásárlásáról számukra.

A GVH javasolja, hogy a vállalkozások e tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat megelőzése érdekében gondolják végig a szempontokat, amelyeket a GVH mérlegelt eddigi gyakorlatában egy-egy konkrét eset egyedi jellegzetességeit vizsgálva, valamint ismerjék meg a hatóság ajánlásait. Utóbbiak között szerepel például, hogy különböző online hirdetéseknél fokozottan átgondolandó olyan keresőszavak és tartalmak használata, amelyek kifejezetten a gyermekek érdeklődési körébe tartoznak, csakúgy, mint a célzások alkalmazása a gyermekek által látogatott csatornákra.

A GVH javasolja annak megfontolását is, hogy feltétlenül szükséges-e a gyermekek bevonása a reklámtevékenységbe, illetve az online platformok esetén a használatra vonatkozó életkori korlátok miatt elengedhetetlen-e a gyermekek szerepeltetése.

 

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo