Ahogy azt a Szegedi Tudomány Egyetem Orvosi Mikrobiológiai és Immunbiológiai Intézet és a Klinikai Mikrobiológiai Diagnosztikai Intézet vezetője, Dr. Burián Katalin is megerősíti, a járvány idején rendkívül fontos az emberek közti közvetlen kapcsolat kerülése („social distancing”) és a közvetett érintkezés (bevásárló kosár, kocsi) lehetőségének korlátozása a saját magunk, családunk és a kereskedelmi dolgozók védelmében. Ehhez nyújthatnak segítséget az interneten keresztül történő vásárlások és érintkezésmentes csomagküldési megoldások amelyek kiiktatják az emberek közötti közvetlen találkozást. Kívánatos volna ezeket a lehetőségeket tovább bővíteni.
A vírus által jelenleg leginkább sújtott országokban pár nap alatt többszörösére nőtt az online vásárlás volumene. A kereskedők és a szolgáltatók is mind keresik a legbiztonságosabb kézbesítési módokat és egyre jobban felértékelődnek azok a kézbesítési megoldások, amelyek jellegükből fakadóan érintkezésmentesek.
Amikor a vállalkozásunkat elindítottuk, még nem gondoltuk, hogy a kényelmi szempontokon túl biztonsági szempontból is egy új színvonalat tudunk nyújtani - mondja Bengyel Ádám, a legnagyobb forgalmat bonyolító csomagautomata-szolgáltató cég, a Foxpost vezérigazgatója. A csomagautomatás szállítás során sem az alkalmazottjaink, sem pedig az ügyfeleink - szinte egyáltalán - nem kerülnek kontaktusba egymással, hiszen a csomagokat egy gép adja át vagy veszi fel. Ezért a csomagautomatás csomagküldéskor vagy átvételkor lényegesen kisebb az esély bármiféle fertőzésre a többi futáros kiszállítási módhoz képest. - mondja a szakember, aki szerint míg egy házhozszállításos csomagot hozó futár naponta legalább 100-120 emberrel kerülhet kontaktusba munkája során, ez a szám a Foxpostnál kevesebb mint 20 és esetükben további biztonságot jelent, hogy az éves szinten több millió csomagot egy igen kicsi, maximum 50 fős csapattal szállítják le, nem pedig több száz vagy akár több ezer kollégával, így a megfertőződés vagy megbetegedés veszélye is sokkal kisebb.