Minek töltenénk le, ha van streaming?

A streaming szolgáltatások egyre népszerűbbek világszerte, az európai országokban a fogyasztók 72%-a ezeket használja ahelyett, hogy megvásárolná és letöltené a videótartalmakat. 

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A nemzetközi trendeknek megfelelően a magyar piac is folyamatosan bővül, a Statista legfrissebb adatai szerint 2018 év végéig az értéke elérheti a 101 millió dollárt. A PayPal felmérése szerint az online streamelt filmek és zenék a legnépszerűbb digitális termékek Magyarországon, a megkérdezett internetfelhasználók közel fele vásárolt ilyen tartalmat az elmúlt három hónapban.

Kép: Pixabay

A magyar fogyasztói preferenciák közelítenek az európai arányhoz, jelenleg 52% részesíti előnyben a videóadatfolyam-átvitel alapú szolgáltatásokat. A többség 2.000 Ft-nál alacsonyabb összeget költött videótartalom megvásárlására a kutatást megelőző 3 hónapban, az online fizetési mód kiválasztásában pedig a kényelem és a gyorsaság az elsődleges szempontok.

Védi a gyerekeket és korlátozza a reklámot az új szabályozás
Az európai képviselők megszavazták az audiovizuális médiaszolgáltatásokra vonatkozó új szabályzást, amely fokozottabb védelmet nyújt a gyerekeknek, szigorítja a reklámszabályokat, és 30 százalékos európai tartalmat ír elő a videókínálatban.
„A filmeket és zenéket online értékesítő partnereink és előfizetőik mindennapjait egyre jobban áthatja a digitalizáció, ezért úgy döntöttünk, hogy közelebbről is megvizsgáljuk a területet. Mint kiderült, a digitális szórakoztató tartalmak egyre növekvő népszerűségének hátterében az egyik legfontosabb mozgatórugó a kényelem. A fogyasztók 46%-a azért vásárol filmeket vagy TV-sorozatokat digitálisan, mert ezt az otthon kényelméből is megtehetik, 60% pedig azért, mert így várakozás nélkül, azonnal hozzáférhetnek a kívánt tartalomhoz.” – mondta el Marcin Glogowski, közép- és kelet-európai régióért felelős ügyvezető igazgató.

Mi alapján választunk videó streaming szolgáltatót?

A felméréséből kiderül, hogy videószolgáltatót a magyar fogyasztók 66%-a a rendelkezésre álló műsorkínálat mérete alapján választ, 47% számára az is fontos elvárás, hogy ne kelljen a filmeket és a sorozatokat egyenként megvásárolni, és a válaszadók közel felének  az is lényeges, hogy mobilon és számítógépen is hozzáférjen a tartalomhoz. A videótartalmak műfaját tekintve Magyarországon a legnépszerűbb az akciófilm (69% nézett ilyet a kutatást megelőző 3 hónapban), a komédia (46%) és a gyerek/családi filmek (45%). A sztereotípiákat megcáfolva, közel azonos mennyiségű férfi (29%) és nő (24%) néz horrorfilmeket.

 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo