Robbantottak az új ATM-ek

2019. július 19. péntek - 10:40 / piacesprofit.hu
  •    

Új korszak indul a bankolásban: a készpénzes tranzakciók egyre inkább  automatákon keresztül történnek, a papír alapú tranzakciókat digitálisak váltják fel, miközben a személyes tanácsadásra és a bankfiókokra továbbra is komoly igény van.

A K&H tapasztalatai szerint a készpénzbefizető automaták és az automatizált készpénzforgalmú fiókok hamar népszerűvé váltak. A K&H befizető automatái a 6 évvel ezelőtti indulásuk óta átlépték az 1 billió forintos összeghatárt és összesen több mint 3 millió tranzakciót bonyolítottak eddig.

Szó sincs arról, hogy temetni kellene a bankfiókokat, azok pusztán az elmúlt évtizedekben megszokotthoz képest más funkciókat látnak el.

A készpénzkezelés és a papíralapú tranzakciók másodlagossá válnak, a személyes tanácsadás, ügyintézés pedig átveszi a főszerepet – közölte a K&H annak apropóján, hogy a bank a közelmúltban megnyitotta az ötvenedik automatizált készpénzforgalmú bankfiókját, ezzel pedig a legnagyobb kizárólag tanácsadói fiókhálózatot működteti a magyar piacon. A 208 K&H-s fióknak immár a harmada automatizált a készpénz ki- és befizetés a szempontjából.

bankautomata

Fotó: SXC

fiókok és digitális megoldások kéz a kézben
A bank szerint az ügyfelek egyre nyitottabbak a digitális, mobilbankos és e-bankos szolgáltatások iránt, azaz az elektronikusan megoldható tranzakciókat egyre többen az e-bankon vagy a mobilbankon keresztül bonyolítják. Ugyanakkor az ügyfelek továbbra is felkeresik a bankfiókokat, elsősorban akkor, ha komplexebb pénzügyi döntésekről van szó.

„A fiókhálózatra továbbra is komoly igény van, a fiókokban minden tranzakciót gyorsan és

A bankkártyánál is előtérbe kerül az ügyfélélmény
Szignifikánsan bővült a hazai fizetési kártyás vásárlási forgalom az elmúlt években, a tranzakciók száma és értéke hitelkártya esetében 28 százalékkal, betéti kártyák esetében 32 százalékkal haladta meg az előző évi forgalmi adatokat.

biztonságosan el lehet végezni, de már automatizáltan vagy digitális megoldásokon keresztül. A kényelmes elektronikus megoldások térnyerése miatt az ott dolgozó banki szakértők sokkal jobban koncentrálhatnak a tanácsadásra. Tehát nem a fiókhálózat szerepe csökken, csak az ott folyó munka jellege változik: azt látjuk, hogy amikor az ügyfelek összetettebb pénzügyi kérdésekben szeretnének tanácsot kapni, akkor elsősorban a fióki szakemberekhez fordulnak” – emelte ki Rajna Gábor, a K&H Bank lakossági értékesítési igazgatója.

A K&H 2018 elejére gyakorlatilag elérte a teljes lefedettséget: a 208 bankfiók mindegyikében van befizetős automata. Az adatokból pedig jól látszik, hogy az ügyfelek használják is ezeket: a befizetések mintegy 65 százaléka, míg a kifizetések több mint 90 százaléka automatizált.

„Az ATM-es készpénzbefizetések bővülése nem meglepő, hiszen a készpénzbefizetés az egyszerűbb banki tranzakciók közé sorolható, a hét minden napján, 0-24 órában elérhető, nem kell sorban állni a fiókokban.