Mit tanulhatnak a hazai webshopok a nemzetközi e-kereskedelem óriásaitól?

Óriásit robbant az e-kereskedelmi szektor a tavalyi évben, hiszen 2020-ban már a Föld lakosságnak több mint negyede, mintegy kétmilliárd fő vásárolt online. A webshopok számára azonban nem csak a növekvő forgalom jelent kihívást, de az átalakuló felhasználói igényeknek is meg kell felelniük ahhoz, hogy talpon tudjanak maradni a globális nagyágyúk mellett.

Költséghatékonyság, rugalmasság, fenntarthatóság – csak néhány olyan tényező, amely biztosíthatja a sikert, és könnyedén megvalósítható az Amazon, vagy éppen az eBay és az AliExpress által is használt módszer, az ún. microservice architektúra segítségével. De mit is takar pontosan ez a titokzatosnak tűnő fogalom és vajon hogyan profitálhat ebből egy magyar webshop? A komplex vállalati informatikai megoldásokat kínáló Stylers Group szakértői elemzése.

Az előrejelzések nagy jövőt jósolnak a fejlesztői körökben már most is népszerű microservice architektúrának, amely nagy valószínűséggel mind több szektorba gyűrűzik majd be a következő években, globális piaca pedig akár évi 22,5 százalékkal is bővülhet átlagosan. De miért is van óriási jelentősége a microservice architektúrának az e-kereskedelemben? Az első webáruházak megjelenésekor a legtöbb kapcsolódó funkciót – keresés, ajánlórendszerek, fizetés – egy komplex rendszer kezelte, majd az e-commerce szektor dinamikus növekedésével egyre több szolgáltatás önálló fejlesztéseken keresztük is elérhetővé vált, ahogy például az online fizetést forradalmasította a Paypal megjelenése. A nehézkes, bonyolult felépítésű platformok ideje tehát lejárt, és kisebb egységekből álló, átlátható, rugalmasan bővíthető szoftver struktúrák kerültek a webshopok mögé – ehhez nyújt tökéletes megoldást a microservice architektúra.

Nem lehet egyszerre tizenegy Cristiano Ronaldo a pályán

A microservice architektúra tehát valójában egy szoftvertervezési módszer, amelynek lényege, hogy kisebb, egymással kommunikáló alkalmazások építenek fel egy könnyen alakítható és bővíthető IT-rendszert. „Képzeljük el, hogy egy futball csapatban minden poszton Cristiano Ronaldo játszik: bizonyára eredményesen szállítaná a gólokat, de a kapuban kevésbé lenne hatékony. A csapat taktikája nehezen módosítható és rugalmatlan lenne, miközben a cseréket is csak körülményesen lehetne végrehajtani. Ezzel szemben, ha minden posztra a megfelelő játékost találjuk meg és sikeresen integráljuk őket a csapat egészébe, akkor egy gyorsan reagáló, jól működő, versenyképes rendszert kapunk – így működik a microservice architektúra a gyakorlatban” – mondta Gönczy Gábor, a Stylers Group CEO-ja.

Kép:PP archív

Miért érdemes ezt a megoldást választani?

Költséghatékonyság

Az informatikai rendszer rugalmasságból és bővíthetőségből adódóan az egyes funkciók továbbfejlesztése is egyszerűbbé és gyorsabbá válik. Nem lesz szükség arra, hogy a webáruház IT-hátterének egészét megváltoztassuk, ha új szolgáltatást szeretnénk elérhetővé tenni, így rengeteg időt és pénzt takaríthatunk meg. Mérséklődnek a hosting költségek is, hiszen, ha például egy akció kapcsán megugrik a látogatószám, elegendő csak a frontend oldalt ehhez igazítanunk.

Gyorsaság és technológiai függetlenség

A microservice struktúrák felépítése nem kötődik egyetlen technológiához, hiszen a különálló alkotóelemek mindegyike olyan IT-megoldással valósítható meg, amellyel szakmailag a legcélszerűbb. Így a külső szolgáltatások – például ERP, CRM, egyéb harmadik fél alkalmazások – rendszerhez kapcsolása is egyszerű és gyors. Márpedig, ha egy webshop azonnal képes reagálni a piaci változásokra és trendekre, jelentős versenyelőnyre tehet szert.

Fenntarthatóság

A technológia lehetőséget biztosít arra, hogy az e-commerce platform hosszabb távú stratégiája is tervezhető, üzleti modellje pedig fenntartható legyen. Amennyiben új szakasz kezdődik a webshop életében, új piaci szegmensek, célok és igények jelennek meg, azt hatékonyan át lehet vezetni a rugalmas és könnyen bővíthető IT-infrastruktúrába.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo