Minden idők legnagyobb kártérítése

A Friderikusz Produkciónak 214 millió forintos kártérítést kell fizetnie az RTL Klubnak, mert 1999-ben nem adta le a "Meglepő és Mulatságos" adását - ez a legnagyobb kártérítés, amit Magyarországon a média szereplői indítottak és megnyertek.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Fővárosi Itélőtábla jogerős ítélete egy hat évvel ezelőtt történt vita végére tesz pontot: Friderikusz Sándor cégének, a Friderikusz Produkciónak 214 millió forintos kártérítést kell fizetnie egykori megrendelőjének, az RTL Klubnak és 10 millió forintot a perköltségek fedezésére.

Az ítélet indoklása szerint a produkciós iroda 1999-ben adta le a tévének a Meglepő és Mulatságos utolsó műsorának kazettáját. 2002-ben a bíróság már megállapította, hogy Friderikusz komoly kárt okozott és az RTL Klub jogosan követelhet kártérítést. A televízió keresetében 300 millió forintot kért, a műsorhoz kapcsolódó veszteségek  reklámbevételek elmaradása okán.

"Végre lezárult ez a sokéves per és bebizonyosodott, hogy Friderikusz Sándor szerződést szegett és komoly kárt okozott az RTL Klubnak." - áll a kereskedelmi televízió közleményében.

"Most már jogerős bírósági ítéletem van arról, hogy a mindenkori legdrágább tévéműsort a magyar piacon én állítottam elő, nevezetesen - kamatokkal együtt - körülbelül 450-460 milliósat" - áll a Friderikusz Sándor által kiadott közleményben. A tévés személyiség saját oldalán egyelőre a már nem általa vezetett Szólás Szabadságát hirdeti, ám Friderikusz önéltrajzában kitér az RTL KLubban szerzett tapasztalatairól:

"egy ideig az RTL Klub kereskedelmi tévécsatornánál a Meglepő és Mulatságos című műsort készítettem, amely szintén nézettségi rekordot hozott az akkor Magyarországon szárnypróbálgató RTL-nek, mind össznépességben, mind a kereskedelmileg preferált 18-49-es korosztály körében. (Nem volt ritka műsoraim 26-28 százalékos rating-je, és az 59-61 százalékos share-je.)

Az itt megtapasztalt meglehetősen felületes tévéirányítás és értékmentes szemlélet aztán tovább sodort a TV2 irányába, ahol egyaránt volt módom politikai műsorokat csinálni."

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo