Minden idők legnagyobb kártérítése

A Friderikusz Produkciónak 214 millió forintos kártérítést kell fizetnie az RTL Klubnak, mert 1999-ben nem adta le a "Meglepő és Mulatságos" adását - ez a legnagyobb kártérítés, amit Magyarországon a média szereplői indítottak és megnyertek.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Fővárosi Itélőtábla jogerős ítélete egy hat évvel ezelőtt történt vita végére tesz pontot: Friderikusz Sándor cégének, a Friderikusz Produkciónak 214 millió forintos kártérítést kell fizetnie egykori megrendelőjének, az RTL Klubnak és 10 millió forintot a perköltségek fedezésére.

Az ítélet indoklása szerint a produkciós iroda 1999-ben adta le a tévének a Meglepő és Mulatságos utolsó műsorának kazettáját. 2002-ben a bíróság már megállapította, hogy Friderikusz komoly kárt okozott és az RTL Klub jogosan követelhet kártérítést. A televízió keresetében 300 millió forintot kért, a műsorhoz kapcsolódó veszteségek  reklámbevételek elmaradása okán.

"Végre lezárult ez a sokéves per és bebizonyosodott, hogy Friderikusz Sándor szerződést szegett és komoly kárt okozott az RTL Klubnak." - áll a kereskedelmi televízió közleményében.

"Most már jogerős bírósági ítéletem van arról, hogy a mindenkori legdrágább tévéműsort a magyar piacon én állítottam elő, nevezetesen - kamatokkal együtt - körülbelül 450-460 milliósat" - áll a Friderikusz Sándor által kiadott közleményben. A tévés személyiség saját oldalán egyelőre a már nem általa vezetett Szólás Szabadságát hirdeti, ám Friderikusz önéltrajzában kitér az RTL KLubban szerzett tapasztalatairól:

"egy ideig az RTL Klub kereskedelmi tévécsatornánál a Meglepő és Mulatságos című műsort készítettem, amely szintén nézettségi rekordot hozott az akkor Magyarországon szárnypróbálgató RTL-nek, mind össznépességben, mind a kereskedelmileg preferált 18-49-es korosztály körében. (Nem volt ritka műsoraim 26-28 százalékos rating-je, és az 59-61 százalékos share-je.)

Az itt megtapasztalt meglehetősen felületes tévéirányítás és értékmentes szemlélet aztán tovább sodort a TV2 irányába, ahol egyaránt volt módom politikai műsorokat csinálni."

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo