Minden idők legnagyobb kártérítése

A Friderikusz Produkciónak 214 millió forintos kártérítést kell fizetnie az RTL Klubnak, mert 1999-ben nem adta le a "Meglepő és Mulatságos" adását - ez a legnagyobb kártérítés, amit Magyarországon a média szereplői indítottak és megnyertek.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Fővárosi Itélőtábla jogerős ítélete egy hat évvel ezelőtt történt vita végére tesz pontot: Friderikusz Sándor cégének, a Friderikusz Produkciónak 214 millió forintos kártérítést kell fizetnie egykori megrendelőjének, az RTL Klubnak és 10 millió forintot a perköltségek fedezésére.

Az ítélet indoklása szerint a produkciós iroda 1999-ben adta le a tévének a Meglepő és Mulatságos utolsó műsorának kazettáját. 2002-ben a bíróság már megállapította, hogy Friderikusz komoly kárt okozott és az RTL Klub jogosan követelhet kártérítést. A televízió keresetében 300 millió forintot kért, a műsorhoz kapcsolódó veszteségek  reklámbevételek elmaradása okán.

"Végre lezárult ez a sokéves per és bebizonyosodott, hogy Friderikusz Sándor szerződést szegett és komoly kárt okozott az RTL Klubnak." - áll a kereskedelmi televízió közleményében.

"Most már jogerős bírósági ítéletem van arról, hogy a mindenkori legdrágább tévéműsort a magyar piacon én állítottam elő, nevezetesen - kamatokkal együtt - körülbelül 450-460 milliósat" - áll a Friderikusz Sándor által kiadott közleményben. A tévés személyiség saját oldalán egyelőre a már nem általa vezetett Szólás Szabadságát hirdeti, ám Friderikusz önéltrajzában kitér az RTL KLubban szerzett tapasztalatairól:

"egy ideig az RTL Klub kereskedelmi tévécsatornánál a Meglepő és Mulatságos című műsort készítettem, amely szintén nézettségi rekordot hozott az akkor Magyarországon szárnypróbálgató RTL-nek, mind össznépességben, mind a kereskedelmileg preferált 18-49-es korosztály körében. (Nem volt ritka műsoraim 26-28 százalékos rating-je, és az 59-61 százalékos share-je.)

Az itt megtapasztalt meglehetősen felületes tévéirányítás és értékmentes szemlélet aztán tovább sodort a TV2 irányába, ahol egyaránt volt módom politikai műsorokat csinálni."

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo