Kulcsfontosságú a fejlődéshez: hogyan veti vissza a visszajelzés hiánya a női vezetőket?

Bár a cégek ma minden eddiginél több női vezetőt foglalkoztatnak, feljebb lépésük a ranglétrán a szenior pozíciókba még mindig sokkal lassabb, mint a férfiaké. Noha a munkahelyeken előforduló nemek közötti egyenlőtlenségek hátterét több területen kell keresni, az mindenképpen szerepet játszik, hogy mennyire eltérő visszajelzéseket és tanácsokat kapnak a két nem tagjai.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A teljesítményt számokkal és konkrétumokkal jelző értékelések esetében könnyebb észrevenni és orvosolni az előítéleteket, ám az olyan esetekben, amikor a fejlődéshez és a későbbi vezetői munkához szükséges hosszabb visszajelzésekről van szó, már sokkal nehezebb észlelni az eltéréseket.

A Harvard Business Review (HBR) legújabb kutatásában pont erre a különbségre fókuszál, ugyanis számítógépes szövegelemzéssel vizsgáltak meg olyan értékelések, amelyeket egy vezetői fejlesztési program keretében adtak ki – összesen több mint 1000 menedzser vett részt a felmérésben. Az elemzés nyomás jelentős különbségek rajzolódtak ki a női és férfi főnököknek adott tanácsokból.

A kutatók pontokban szedték össze, hogy mely területeken, és pontosan hogyan csökkenthetőek a nemek közti egyenlőségek.

Látásmód, szemlélet

Túlságosan gyakori, hogy a nők a szemléletformálás helyett sokkal inkább arra kényszerülnek, hogy más valaki ötleteit hajtsák végre. Azért, hogy ne ragadjanak egy-egy területen, a vezetőknek sokkal inkább arra kéne ösztönöznie a női alkalmazottakat, hogy nagyobb összefüggésekben gondolkozzanak, és stratégiailag vállalati szinten tervezzenek; a HBR szerint fontos annak biztosítása, hogy a nők is lehetőséget kapjanak saját ötleteik és jövőképük bemutatására, amelyet a cégvezetés akár nyilvánosan is elismerhet.

A munkahelyi „politika” szerepe

A munkahelyi „politika” elsőre kifejezetten nemkívánatosnak tűnhet, ám a kutatások azt mutatják, hogy a szenior pozíciók megszerzéséhez elengedhetetlen a networking, az alkudozás, valamint a pozitív, illetve negatív befolyásolás képessége. Egy leendő vezető számára nem elég, ha a „politika” csak egy szükséges rossz, ez a hozzáállás a hatékony irányítás kerékkötője lehet.

A HBR ezért azt tanácsolja, hogy a vezetők ösztönözzék a női munkavállalóikat arra, hogy proaktív gondolkodásmódot vegyenek fel a területtel kapcsolatban. Mit jelent mindez pontosan? A menedzsmentnek segítenie kell abban, hogy az alkalmazottak meglássák a bekapcsolódás fontosságát a munkahelyi politikába, legyen szó akár a rejtett motivációk felismeréséről, a célzott kapcsolatépítésről, vagy az egyes kulcsszereplők beazonosításáról.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo