Ne a gép mellett kapjuk be az ebédet

2018. február 17. szombat - 10:10 / piacesprofit.hu
  •    

Nem akar elhízni? Adjon magának időt az étkezésre, egyen lassan, és igyon közben vizet... Karcsúbb lesz a dereka, egészségesebb lesz, és tovább él, tanácsolják a japánok.

 

A Kyushu Egyetem kereken 60 000, 2. típusú cukorbetegségben szenvedő férfi és nő adatait vizsgálta, öt éven keresztül. A tapasztalatok szerint azoknak, akik lassan táplálkoznak, 42 százalékkal kisebb esélyük van arra, hogy túlsúlyosak, falánkok legyenek, míg a normális sebességgel evők kockázata is egy harmaddal csökken.

Pixabay

Fotó: Pixabay

Az ok a háttérben: időre, mintegy 20 percre van szükség, amíg eljutnak a táplálkozást jelző információk az agyba, és csökken az éhségérzet. Amennyiben lassabban eszünk, késleltetjük is ezt a folyamatot, és a hormonok hamarább jelzik majd, hogy abbahagyhatjuk, jóllaktunk.

Dollár-ezermilliárdokba kerül a „nagy zabálás”
Drámai ütemben növekszik az elhízottak száma: 2025-re 2.7 milliárd ilyen ember lesz a világon, a felnőttek harmada. Az egészségügy, a biztosítók nem fognak tudni lépést tartani az emiatt robbanásszerűen növekvő, ezermilliárdokban mérhető költségekkel, figyelmeztet az illetékes nemzetközi szervezet.

Egyszerű módszer a helyes táplálkozáshoz: minden falatot legalább tízszer rágjunk meg, sőt – ha lehet, hússzor… Közben pedig igyunk vizet, minél gyakrabban. Ez is könnyebb, ha lassan eszünk. Egyébként fogyózni kívánók ügyeljenek arra is, hogy olyan táplálékokat válasszanak, amelyekkel viszonylag több munka van az étkezésnél.

A japán táplálkozási szakértők óvják az embereket attól, hogy az íróasztal vagy a munkapad mellett gyűrjenek le ebédre sietősen némi táplálékot. A helyes módszer: legalább fél órára felhagyni a munkával, elmenni a munkahelyről, s valahol máshol, nyugodtan enni. (The Times)