Vatera cikkek
Min spórolnak a magyar szülők iskolakezdéskor?
Leginkább az írószer, az iskolatáska és a füzet árán érzékelik a szülők az áremelkedést, spórolni akciós termékek beszerzése révén terveznek, használt tanszerek vásárlására negyedük nyitott, viszont a felesleges cikkeket csak harmaduk ad túl - derül ki a Vatera.hu online piactér látogatóinak körében készült felmérésből.
A kerékpár és a sparhelt vezet a magyarok energiaspórolási terveiben
A vaterázók is igyekeznek csökkenteni rezsiköltségeiket: a tíz leggyakoribb keresőkifejezésből öt kapcsolatba hozható a takarékoskodás valamely formájával. Tavaly ilyenkor bőven nem szerepeltek a top 10-ben, 2022. harmincadik hetében viszont rengetegen kerestek cserépkályhát, sparheltet, napelemet és elektromos rollert is a Vatera.hu-n, míg a medencék és mobilklímák iránti érdeklődés visszaszorult.
Veszélyben a szabálytalanul vaterázók és air-bnb-zők
Hátrányosan érinti a bejelentés nélkül gazdasági tevékenységet folytató magánszemélyeket (vaterázókat,air-bnb-zőket és online kereskedőket) az Európai Bíróság friss ítélete. Ebben az uniós szabályozással összhangban lévőnek minősítette az alanyi mentesség választására vonatkozó magyar szabályozást a testület, azaz értékhatárra tekintet nélkül állapíthatja meg a NAV az áfakötelezettséget az üzletszerű tevékenységet folytató magánszemélyeknél – hívja fel a figyelmet az RSM blogja.
Jóval kelendőbbek a hagyományos, mint az e-könyvek
Átlagosan 10 000 forint körüli összeget szánunk könyvekre az elkövetkező fél évben a Vatera saját felhasználói körében végzett felmérése szerint, még mindig jóval népszerűbbek a hagyományos könyvek, mint az ebookok. A nők elsősorban gyermekkönyvek és bestsellerek beszerzését tervezik, míg a férfiak kívánságlistáján a szakkönyvek, a történelmi és fantasztikus regények szerepelnek.
Ön tud bizalmat építeni? A sikere múlik rajta!
A különböző generációk teljesen másképpen állnak az internetes vásárláshoz. De az általánosságban elmondható, hogy a vásárlásainkat szívesebben fizetjük utánvéttel, és vonakodunk csomagautomatákba rendelni a kiválasztott terméket, tehát szeretjük először megtapogatni azt, amiért pénzt adunk ki. Ebből is látszik, a virtuális adásvételek során a bizalom döntő szempont. Ugyanakkor a bizalom fejleszthető, csak ismerni kell hozzá meg kell tanulni jól megszólítani az embereket. Az eNET és a Vatera közös kutatást adtak ki, melyben a magyar netezők online vásárlásokhoz kapcsolódó attitűdjét és az internetes adásvételekkel szembeni bizalom mértékét, illetve ennek okait vizsgálták.
A női ujjak mást keresnek az érintőképernyőn
A hölgyek fotóznak az okostelefonjukkal, a férfiak a GPS-t nyomogatják – többek között ez is kiderül a Vatera felméréséből, amely arra kereste a választ, hogyan viszonyulnak a magyar nők a szeretve utált kütyühöz. Az online piactér felhasználói között végzett kérdőíves kutatás alapján egyértelmű: a lányok és asszonyok egészen máshogy és másra használják a mobiljukat, mint a férfiak.
Nyakunkon a karácsony! Bevásárlás mobilon
A hagyományos online vásárlókon november első hetében, míg a mobiltelefonon vásárlókon csak november 20-a környékén tör ki a karácsonyi bevásárlási láz – derült ki az allegroup.hu Kft. felméréséből. Ráadásul az egyszerű online vásárló szenteste már nemigen foglalkozik a számítógépével, míg az okostelefont használók még december 25-26-án is kiemelkedően aktívak.
A Vatera után dél-afrikai kézben az árukereső.hu is
A napokban többségi tulajdont szerzett Magyarország legnépszerűbb vásárlási tanácsadó portáljában, az Árukeresőben a dél-afrikai Naspers. A megállapodás értelmében az online vásárlási kalauz a Naspers közép-európai csoportját, az Allegrót színesíti a szintén idén taggá vált TeszVesz és Vatera mellett. Az Árukereső saját néven, az oldal jellemzőinek megváltoztatása nélkül folytatja működését.