Vagyonjogi szerződések cikkek


Újra terjedőben a házassági szerződés, de bejegyzés nélkül nem sokat ér

Újra terjedőben a házassági szerződés, de bejegyzés nélkül nem sokat ér 

Egyre többen kötnek házassági vagyonjogi szerződést Magyarországon, az elmúlt két évben duplájára nőtt a Házassági és Élettársi Vagyonjogi Szerződések Nyilvántartásába bejegyzett szerződések száma a Magyar Országos Közjegyzői Kamara (MOKK) adatai szerint. Új jelenség, hogy sokan kifejezetten azért kötnek ilyen szerződést, hogy mentesítsék házastársukat, illetve a közös családi vagyont egy új ingatlanhitel, egy vállalkozás vagy egy esetleges jövőbeli károkozás – például orvosi műhiba – felelőssége alól. Az ingatlanhitel előtt állókon kívül tipikusan azok kötnek házassági szerződést, akik egyszer már megégették magukat, vagy bonyolultabb vagyoni viszonyokat, illetve gyermekeket is visznek az új házasságba, esetleg jelentős értékű hozomány kerülne a friggyel a közösbe.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Adózás

Zugboltot számolt fel a NAV

Zugboltot számolt fel a NAV  

Élelmiszerek és háztartási termékek mellett cigaretta is kapható volt a hevesi lakóházból kialakított zugboltban.

Jogi kisokos

A magyar vállalatok háromnegyede felkészületlenül áll az unió MI-rendelete előtt

A magyar vállalatok háromnegyede felkészületlenül áll az unió MI-rendelete előtt  

Az új EU AI-rendelet alapjaiban változtathatja meg, hogyan használhatják a vállalatok a mesterséges intelligenciát.

Cégblog

Vaskos veszteséget hozott össze a Magyarországra készülő kínai autómárka

Vaskos veszteséget hozott össze a Magyarországra készülő kínai autómárka  

Az elektromos autókat gyártó kínai NIO bevétele 22 százalékkal, vesztesége 30 százalékkal nőtt.

Klímablog

Használt járművekben gondolkodnak a cégek

Használt járművekben gondolkodnak a cégek  

A költségek kontrollálása világszerte egyre nagyobb kihívást jelent.

Infokom

Bedurvultak az online csalók

Bedurvultak az online csalók  

Az elmúlt hetekben a Netflix előfizetőit, a WizzAir utasait, a Google felhasználóit, valamint az MBH Bank ügyfeleit vették célba.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo