Textilipar cikkek


Nem várt módon verik át a magyarokat

Nem várt módon verik át a magyarokat  

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság laboratóriumi vizsgálatokkal ellenőrzi a textiltermékek szálösszetételének valódiságát.
Fejenként 12 kiló textilhulladék keletkezik az EU-ban évente – ennek most véget vetnének

Fejenként 12 kiló textilhulladék keletkezik az EU-ban évente – ennek most véget vetnének  

Az uniós tagállamok képviselői és az Európai Parlament szerdán átmeneti megállapodást kötött az élelmiszer- és textilhulladék csökkentését szolgáló új szabályokról.
Éled a magyar textilipar

Éled a magyar textilipar 

Az aranykorhoz képest még elmaradnak a számok.
Padlót fogott a hazai ruhagyártás

Padlót fogott a hazai ruhagyártás 

A múlt évben közel 40 ezer vállalkozás szűnt meg Magyarországon, 14 százalékkal kevesebb, mint 2016-ban, ugyanakkor az elindult felszámolási eljárások száma emelkedett – áll a Coface hitelbiztosító elemzésében, amely szerint a textil- és ruházati ipar tisztul, a látványos fejlődést mutató építőipari cégeknél pedig új kockázatok is megjelentek.
Ki a zöldebb? Versenyeznek a farmergyártók

Ki a zöldebb? Versenyeznek a farmergyártók 

8500 liter víz kell ahhoz, hogy megtermesszenek annyi gyapotot, ami egy farmernadrág legyártásához szükséges. A gyapot a legtöbb növényvédő szert igénylő fajták közé tartozik. A farmer ökolábnyomába bele kell még számítani mindazt a folyószennyezést, amit a ruhagyárakból kiáramló ipari szennyvíz okos: a textil megdolgozásához és színezéséhez rengeteg vegyi anyagot használnak.
Kicsit kikapaszkodtunk, de még mélyen vagyunk a gödörben

Kicsit kikapaszkodtunk, de még mélyen vagyunk a gödörben 

Idei mélypontjához képest alig emelkedett júliusban a GKI-Erste konjunktúraindex. A májusi zuhanás után júniusban és júliusban is minimálisan emelkedett a GKI-Erste konjunktúra-index (szezonális hatásoktól megtisztított) értéke, de ezzel a felét sem nyerte vissza akkori esésének. A GKI által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint júliusban az üzleti és a fogyasztói várakozások is javultak kissé, de továbbra is nagyon pesszimista hangulatot tükröznek.
Változik a világ: nincs már 3,99 eurós póló

Változik a világ: nincs már 3,99 eurós póló 

A világ műhelye átalakulóban van... Kína műhelyévé. A párizsi Le Monde a kínai textil- és konfekcióipar helyzetének alakulásából vonta le a minap ezt a következtetést a január közepén megtartott Hongkong Fair Fashion Week alkalmából megfigyelt fejleményekből.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Bővülő hiteltermékek az MFB-nél

Bővülő hiteltermékek az MFB-nél 

Elindult a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram.

Költségkímélés

Egyre kevésbé bízzák a véletlenre a nyugdíjas éveket a magyarok

Egyre kevésbé bízzák a véletlenre a nyugdíjas éveket a magyarok 

Nemcsak az öngondoskodás egyik alappillérét jelentő nyugdíjbiztosítások, de a kockázati életbiztosítások is egyre népszerűbbek valamennyi korosztályban.

Pénzszerzés

Nagyon bejött az egyik ösztöndíjprogram

Nagyon bejött az egyik ösztöndíjprogram 

Nagy az érdeklődés a kisgyermeknevelő képzésekben résztvevők ösztöndíj-támogatása iránt.

Cégblog

A legfontosabb: a befektetés nem sprint, hanem maraton

A legfontosabb: a befektetés nem sprint, hanem maraton 

Kiss Péterrel, az Amundi Alapkezelő befektetési igazgatójával beszélgettünk arról, milyen stratégiát érdemes követnie a kisbefektetőknek ebben az új korszakban.

Klímablog

Újabb pusztító viharokat várnak itthon a meteorológusok

Újabb pusztító viharokat várnak itthon a meteorológusok 

Extrém időjárás: a klímaváltozás miatt a múlt hetihez hasonló viharokra, hőmérsékleti rekordokra kell számítanunk.

Gazdaság

Egyre nehezebbet tudnak megfelelő munkaerőt találni a cégek

Egyre nehezebbet tudnak megfelelő munkaerőt találni a cégek  

Bár az elmúlt egy évben enyhült a korábbi munkaerőhiány, a magyar munkaerőpiac továbbra sem lélegezhet fel.

Infokom

Mesterséges intelligencia: mi a helyzet az adatkezeléssel?

Mesterséges intelligencia: mi a helyzet az adatkezeléssel?  

A magyarok túlnyomó többsége már most ismeri a technológia alapjait, és bízik benne, hogy a vállalatok felelősen használják az adatokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo