Péterfalvi attila cikkek


Most már tényleg nem lehet megúszni a bírságot GDPR ügyekben

Most már tényleg nem lehet megúszni a bírságot GDPR ügyekben 

Egy évvel a GDPR türelmi idejének lejárta után nem lesz olyan be nem jelentett adatvédelmi incidenssel kapcsolatos ügy, amelyben nem szab ki bírságot a NAIH – mondta Péterfalvi Attila hatósági elnök a Deloitte szakértőinek.
Eloszlatunk 8 tévhitet a GDPR-ról

Eloszlatunk 8 tévhitet a GDPR-ról 

Az uniós adatvédelmi irányelv (GDPR) rendelkezései körül sok tévhit kering. Ezeket tisztázták a Piac & Profit GDPR - finisben című konferenciájának előadói.
Jogszerű volt a Szcientológiai Egyháznál tartott házkutatás

Jogszerű volt a Szcientológiai Egyháznál tartott házkutatás 

A Kúria úgy döntött, törvénysértő volt a nyomozási bírói döntés, amelyben hatályon kívül helyezték a Magyarországi Szcientológiai Egyháznál tartott házkutatást. A döntés alapján új iratokat is lefoglalhatnak.
Péterfalvi Attila: itt az idő

Péterfalvi Attila: itt az idő 

Eljött a dátum, amiről idestova két éve beszélünk, mától élesben kell alkalmazni az uniós adatvédelmi rendelet, közismertebb nevén a GDPR szabályait. Az uniós szabályozás készen áll, a magyar jogalkotás azonban lemaradt a dátumról, ami okozhat némi zavart a hazai cégek körében. Péterfalvi Attila, a NAIH elnöke azonban óva int attól, hogy bárki erre hivatkozva megszegje adatkezelői kötelezettségeit.
GDPR: bejelentem az incidenst, és fizetek, vagy sunnyogok?

GDPR: bejelentem az incidenst, és fizetek, vagy sunnyogok? 

Korlátozni kell a hozzáféréseket az ügyfelek személyes adataihoz a munkatársak körében. Lejárt annak az ideje, amikor mindenki bányászhatott a cégnél mindenféle belső adatbázisban. Az adatfeldolgozó alvállalkozókkal való viszonyt is szerződésben kell szabályozni. Többféle módszerrel is védekezhetünk a nagy bírságok veszélye ellen.
Hét általánosan elterjedt tévhit a GDPR-ról

Hét általánosan elterjedt tévhit a GDPR-ról 

Az uniós adatvédelmi irányelv (GDPR) tartalma körül sok a mítosz és a tévhit. Ezeket oszlatták el a Piac & Profit GDPR - finisben című konferenciájának előadói.
Péterfalvi Attila: nem fenyegetésként mondom, de ellenőrizni fogunk

Péterfalvi Attila: nem fenyegetésként mondom, de ellenőrizni fogunk 

Május 25-étől immár kötelezően alkalmazni kell az új európai Általános Adatvédelmi Rendeletet, amelynek angol neve (General Data Protection Regulation) után előszeretettel nevezünk GDPR-nak. Péterfalvi Attila, a NAIH elnöke szerint nincs tovább, aki nem felel meg az előírásoknak, az nem számíthat a hatóság jóindulatára.
Péterfalvi Attila: nem fenyegetésként mondom, de….

Péterfalvi Attila: nem fenyegetésként mondom, de…. 

Május 25-étől immár kötelezően alkalmazni kell az új európai Általános Adatvédelmi Rendeletet, amelynek angol neve (General Data Protection Regulation) után előszeretettel nevezünk GDPR-nak. Péterfalvi Attila, a NAIH elnöke szerint nincs tovább, aki nem felel meg az előírásoknak, az nem számíthat a hatóság jóindulatára.
Nagy erőkkel készül a kormány az adatvédelemre

Nagy erőkkel készül a kormány az adatvédelemre 

Növelt létszámú szakértői állománnyal készül a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) az új európai adatvédelmi rendelet (GDPR) hatálybalépésére – mondta a hatóság elnöke egy szakmai konferencián.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo