Mikulás cikkek
Nincsenek könnyű helyzetben az édességgyártók
Másfélszeresére drágult a cukor és a kakaó.
250 cég gyárt idehaza édességet - mi most a magyarok kedvence?
Évek óta változnak a vásárlói szokások.
Napelemmel csökkenti lábnyomát a lappföldi Mikulás
Napelemekkel kívánják csökkenteni a sarkvidék szén-dioxid lábnyomát a lappföldi SantaPark Arctic World-ben, a Mikulás észak-finnországi hivatalos városában. A megoldással segítik megőrizni a törékeny sarkvidéki környezetet az eljövendő generációk számára.
Készülnek a startra a Mikulások
Bár a gyerekek még több, mint egy hónapot kénytelenek várni a Mikulásra, a hivatásos nagyszakállúak már elkezdték az alig egy hétig tartó "szezonra" való felkészülést. Hiába kedves dolognak tűnik, ezen a piacon is nagy a harc.
Mit csinál nyáron a Mikulás?
Szezonális vállalkozást üzemeltetni különleges életforma. Megfeszített munkatempójú, pihenés nélküli időszakok után jut némi idő a lazításra, majd jön a következő szezonra való felkészülés. Vagy éppen folyamatos a túlterhelés, mert két – vagy több – teljesen különböző bizniszben kell egyszerre helytállni.
Mikulás, karácsony, szilveszter - Édes pillanatok
Az édességgyártók és kereskedők számára is kiemelten fontos a november-decemberi időszak, hiszen például bonbonokból az éves mennyiség 18 százaléka ebben a két hónapban fogy a GfK Hungária idén húszéves Háztartáspanel adatai alapján. Míg csokoládémikulásból a fogyasztók választása inkább a márkás termékekre esik, addig szaloncukorból már minden második kilogramm nem az előrecsomagolt, hanem a kimért kínálatból kerül a karácsonyfákra.