Iroda design cikkek
Már nem a főnöknek épül az iroda
A munkavállalók számára fontos a munkahely jó megközelíthetősége, a közösségi terek és programok, valamint az egészséges környezet. Márpedig amit a munkavállaló akar, az most már szent az irodapiacon, és ez a megrendelők hozzáállásában és az új irodákban is látszik.
Többet ad a design, mint hinnénk
A vállalatok sikeres működésének alapvető feltétele a hatékonyság és a versenyképesség megőrzése, növelése. Ennek ellenére sokan nem gondolnak bele, hogy a munkavállalók tevékenységét az adott munkahely pszichológiája és berendezése is befolyásolja. Az innovatív irodaszer márkaként ismert Leitz legutóbbi tanulmánya szerint a vállalatok egyre gyakrabban kérik ki környezetpszichológusok tanácsát és kérdeznek meg viselkedési közgazdászokat arról, hogyan hat az irodai design a hangulatra és a teljesítményre, illetve milyen szempontok alapján is kellene kialakítani azokat a tereket, ahol maga a munkavégzés történik.
Kreatív irodakialakítással növelhetjük a munkakedvet
Az elmúlt egy–másfél évben az irodát bérlők szempontrendszere megváltozott: a munkaerő megszerzése és megtartása soha nem látott kihívást jelent számukra. A szektoronként eltérő mértékben, de emelkedő béreken túl a cégvezetők a munkahelyi körülmények javításával tudnak versenyképesek maradni. A cégek jelentős részénél elsődleges szemponttá vált a ,,well-being” érzet megteremtése, felváltva a költségközpontú gondolkodást.
Egyre többen vágynak prémium irodákba
Élénkebbé vált a magyarországi, azon belül is elsősorban a budapesti irodapiac: idén áprilisban és májusban az irodát keresők több mint 60 százaléka A vagy B kategóriás irodaházban keresett irodát, szemben az egy évvel korábbi 54 százalékos aránnyal. Ezzel párhuzamosan a lakásban és házban kialakított irodák iránti kereslet 18 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 24 százalékról – derül ki az ingatlan.com csoporthoz tartozó iroda.hu legfrissebb elemzéséből.
Napi 8 óra szenvedéstől a lelkes munkavégzésig
Ha a munkavállalók minden nap csak „bejárnak” az irodába, és mechanikusan elvégzik a feladataikat, akkor óriási lehetőséget hagy ki a munkáltatójuk. Ha ugyanis egy cégvezető odafigyel arra, hogy a kollégák jól érezzék magukat az irodában, és élvezzék is azt, amivel napi 8 órában foglalkoznak, akkor cégük felé is nő a kötődésük, és hatékonyabban tudnak dolgozni. Ha pedig emellett még arra is gondot fordít, hogy az alkalmazottak azonosulni tudjanak a cég alapvető márkaértékeivel, akkor már nyert ügye van. A Leitz legújabb tanulmánya szerint bár sok vállalat szeretné úgy kialakítani irodáját, hogy az minél inkább közvetítse saját identitását, ennek ellenére a cégek 40%-ánál például az irodában még a márka színei sem köszönnek vissza.