Fogyasztói bizalmi index cikkek


Munkaerőhiánnyal küzd minden negyedik hazai vállalkozás

Munkaerőhiánnyal küzd minden negyedik hazai vállalkozás  

Októberben az üzleti szféra összesített várakozása nem változott az előző hónaphoz képest, de a fogyasztók kissé pesszimistábbak lettek
Hullámzik az emberek bizalma itthon, mint a tenger

Hullámzik az emberek bizalma itthon, mint a tenger 

Júliusban emelkedett a GKI konjunktúraindexe.
Tombol a jókedv az infláció elleni verseny egyik győztesénél

Tombol a jókedv az infláció elleni verseny egyik győztesénél 

Több mint másfél éves csúcson a spanyolországi fogyasztói bizalom.
A magyarok úgy érzik jelentősen romlani fog pénzügyi helyzetük

A magyarok úgy érzik jelentősen romlani fog pénzügyi helyzetük 

Márciusban hatalmasat esett a Gazdaságkutató Intézet (GKI) fogyasztói bizalmi indexe.
Már nem akar Dunának menni a biznisz-szféra. Most a fogyasztók zuhantak össze

Már nem akar Dunának menni a biznisz-szféra. Most a fogyasztók zuhantak össze 

Októberben az előző havi durva bezuhanás után kissé emelkedett a GKI üzleti bizalmi indexe, a fogyasztói viszont sokat romlott.
Történelmi csúcson a bizalmi index

Történelmi csúcson a bizalmi index 

A GKI konjunktúraindexe eddig csak egyetlen alkalommal, 1998 nyarán volt olyan magas, mint most júniusban, az üzleti bizalmi index pedig eddigi, több mint húszéves története során még sohasem. A fogyasztók is nagyon derűlátók. Ugyanakkor ez a kiugró magyar optimizmus egyelőre nem sokkal haladja meg az elmúlt három évre jellemző, viszonylag szűk sáv felső határát.
Nőtt az üzleti, de nagyot csökkent a fogyasztói bizalom

Nőtt az üzleti, de nagyot csökkent a fogyasztói bizalom 

Az üzleti várakozások érdemben javultak, s ezzel 16 havi csúcsra kerültek, a fogyasztóiak viszont számottevően romlottak - a GKI (www.gki.hu) által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint.
Három hónap után megtorpantunk

Három hónap után megtorpantunk 

Februárban – három hónapos emelkedés után – megállt a GKI konjunktúraindexének javulása. A GKI által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint az üzleti várakozások nem változtak, a fogyasztóiak kismértékben romlottak. A GKI konjunktúraindexe mintegy három éve viszonylag szűk sávban ingadozik, ennek – a januárhoz hasonlóan – most is a felső részén található.
Optimisták a magyarok pénzügyeikkel kapcsolatban

Optimisták a magyarok pénzügyeikkel kapcsolatban 

Stabilizálódott a magyar fogyasztók bizalmi indexe a Nielsen felmérése szerint. A bizalmi index három kérdése közül a magyarok legoptimistábban személyes pénzügyi kilátásaikat ítélik meg.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Ítéletet mondtak a készpénzről

Ítéletet mondtak a készpénzről  

A magyar fiatalok egyre természetesebben használják a digitális fizetési módokat.

Pénzszerzés

Anyagilag nincsenek felkészülve a váratlan helyzetekre a magyarok

Anyagilag nincsenek felkészülve a váratlan helyzetekre a magyarok  

A váratlan egészségügyi kiadások a lakosság kétharmada számára komoly anyagi megterhelést jelentenek.

Jogi kisokos

Új világ, immár nincs szabad költözés Magyarországon, stoppolhatnak az önkormányzatok

Új világ, immár nincs szabad költözés Magyarországon, stoppolhatnak az önkormányzatok 

2025. július 1. napján hatályba lépett a helyi önazonosság védelméről szóló 2025. évi XLVIII. törvény, mely alapjaiban változtathatja meg az ingatlanok értékesítésének gyakorlatát. A helyi önazonossági törvény ugyanis olyan szabályozási lehetőséget ad a helyi önkormányzatok kezébe, mellyel az adott településre beköltözés korlátozható, feltételekhez köthető, a lakcím létesítése megtiltható vagy feltételhez köthető.

Cégblog

A legnehezebb döntések még az unokáink életére is kihatnak – szokatlan helyről jön a segítség

A legnehezebb döntések még az unokáink életére is kihatnak – szokatlan helyről jön a segítség 

Amikor egy privátbanki ügyfél és tanácsadója leülnek beszélgetni, az idő legnagyobb részében nem is a befektetésekről van szó. Klasszis Podcast Fodor Bélával.

Gazdaság

Ítéletet mondtak a készpénzről

Ítéletet mondtak a készpénzről  

A magyar fiatalok egyre természetesebben használják a digitális fizetési módokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo