Eurobarometer cikkek


Súlyos problémával néz szembe a kkv-k többsége

Súlyos problémával néz szembe a kkv-k többsége  

A szakképzettség hiánya az egyik legsúlyosabb probléma az EU kis- és középvállalkozásainak.
Nem a munkát gondolja a magyar a karrier kulcsának, hanem a gazdag családi hátteret

Nem a munkát gondolja a magyar a karrier kulcsának, hanem a gazdag családi hátteret 

Sok a vita a szakemberek között arról, hogy szorgalmas nép-e a magyar, vagy inkább lustácska. Egy újabb felmérés szerint nem vagyunk a munka hősei.
Az európai polgárok támogatják a szankciókat

Az európai polgárok támogatják a szankciókat 

Ukrajnai háború - Eurobarométer: az uniós állampolgárok továbbra is határozottan támogatják Ukrajnát.
Csúcson az EU támogatottsága Magyarországon

Csúcson az EU támogatottsága Magyarországon 

Az egész Unióban növekszik az EU támogatottsága. Magyarországon különösen kedvezően ítélik meg az uniós tagságot, a magyarok 79 százaléka szerint előnyös az EU-tagság, tavaly még csak 72 százalék volt az arány.
Növekszik az Európai Unióba vetett bizalom

Növekszik az Európai Unióba vetett bizalom 

Egy évvel az Egyesült Királyságban tartott népszavazást követően az EU-ban az emberek egyre növekvő többsége tekint derűlátóan az Európai Unió politikai és gazdasági jövőjére, az európai fizetőeszközbe vetett bizalom pedig 2004 óta most a legerősebb - közölte friss kutatásának eredményében az Európai Bizottság szerdán.
Romlottak a munkakörülmények az elmúlt öt évben

Romlottak a munkakörülmények az elmúlt öt évben 

Egy friss Eurobarométer felmérés szerint, amely azt vizsgálja, miként hatott a válság a munkahelyek minőségére, az európai munkavállalóknak csupán alig több mint fele (53%) érzi úgy, hogy jó munkafeltételek mellett dogozik, és többségük (57%) úgy véli, hogy munkakörülményei romlottak az elmúlt öt évben.
Rossz a helyzet a magyarok szerint

Rossz a helyzet a magyarok szerint 

Míg vannak európai országok, ahol a lakosság ma is úgy érzi, hogy nem kell anyagi gondokkal megküzdenie, Magyarországon az emberek egyre rosszabbul érzik magukat az Európai Bizottság most bemutatott őszi Eurobarométer felmérése szerint. A novemberben készült kutatás szerint sem a saját, sem az ország gazdasági helyzetét nem tartják biztatónak.
Túl vagyunk a válság nehezén?

Túl vagyunk a válság nehezén? 

Optimistábbak az európaiak a gazdasági kilátásokat illetően, és egyre többen vélik úgy, hogy a válság nehezén már túljutottunk – derül ki a 2011. tavaszi Eurobarométer felmérésből. A recesszióval és növekvő munkanélküliséggel küzdő országokban viszont még mindig a szkepticizmus uralkodik. A felmérés arra is rámutat, hogy a válság leküzdése és a jövőbeli nehézségek elkerülése érdekében az európaiak egyre inkább várnak uniós fellépést és szorosabb európai együttműködést. 10 európai közül 8 az uniós tagállamok gazdaságpolitikájának összehangolását sürgeti.
10.ből 9 magyar fiatal még "sosem próbálta ki a marihuánát"

10.ből 9 magyar fiatal még "sosem próbálta ki a marihuánát" 

Marihuánafogyasztásban a cseh fiatalok vezetik az európai uniós ranglistát, míg a magyar fiatalok a 24. helyen vannak - a listát a cseh sajtó közölte kedden az Eurobarométer felmérésére hivatkozva.
Mi a legnagyobb probléma?

Mi a legnagyobb probléma? 

A magyarok 61 százaléka szerint a munkanélküliség, míg 45 százalék szerint az ország gazdasági helyzete a legnagyobb probléma, amellyel jelenleg Magyarországnak szembe kell néznie - derül ki a tavasszal végzett közvélemény-kutatás eredményeit összegző Eurobarométer-jelentésből. Nem meglepő tehát, hogy az európai polgárok döntő többsége kívánatosnak tartana egy szigorúbb európai gazdasági irányítást.

Csak minden második magyarnak jött be az élet 

Az élettel való általános elégedettség Magyarországon továbbra is jóval az EU-átlag alatti: a megkérdezetteknek csak 42 százaléka elégedett az életével, míg az unióban ez az érték 78 százalék - derült ki a 72. Eurobarométer-felmérés magyar nemzeti jelentésének adataiból.

Csak a lakosság tizede bízik a pártokban 

A magyarok mindössze 46 százaléka elégedett az életével, amellyel, hasonlóan a fél évvel korábbi helyzethez, ismét csak Bulgáriát előzzük meg az Európai Unió tagállamai közül - derült ki az Eurobarometer legfrissebb felméréséből.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain

Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain 

Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!

Költségkímélés

Így szerezhet 1,8 millió forint támogatást lakhatásra

Így szerezhet 1,8 millió forint támogatást lakhatásra  

A munkáltató 2025. január 1-től évente 1,8 millió forinttal támogathatja a harmincöt év alatti dolgozóinak a lakhatását.

Adózás

Újra terítéken a KATA és az Áfa alanyi adómentesség határának emelése

Újra terítéken a KATA és az Áfa alanyi adómentesség határának emelése 

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) támogatja az Áfa alanyi mentesség határának emelését, egyben azonnali intézkedéseket javasol.

Jogi kisokos

Mit okoz Trump visszatérése a globális szabadkereskedelemben?

Mit okoz Trump visszatérése a globális szabadkereskedelemben?  

Már most Grönland megszerzéséről, sőt Kanadának az Egyesült Államokba való felvételéről beszél.

Cégblog

Kisokos: mire kell figyelnie a cégeknek egy kibertámadás után?

Kisokos: mire kell figyelnie a cégeknek egy kibertámadás után?  

Az elmúlt években számottevően emelkedett a vállalkozásokat érintő kibertámadások száma.

Klímablog

Teljes fordulaton pörög a céges elektromos autó pályázat

Teljes fordulaton pörög a céges elektromos autó pályázat  

A Tesla Model Y után a BYD Atto 3 is túllépte a félezer igénylést a cégek zöldautó-beszerzéseit ösztönző pályázaton.

Gazdaság

Új vevők érkeznek az ingatlanpiacra?

Új vevők érkeznek az ingatlanpiacra? 

A középkorúak körében tízből majdnem négy ember – 37 százalék – vásárolna a jövőben lakóingatlant.

Infokom

Ezért éri meg a kkv-knak mesterséges intelligenciát használni

Ezért éri meg a kkv-knak mesterséges intelligenciát használni  

A mesterséges intelligencia ijesztő tempóban hódítja meg a magyar kis- és középvállalkozások marketingeszköztárát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo