Járműbemutatóval és konferenciával köszöntötte a 100 évvel ezelőtt készült motorvonatot és a fél évszázados motorkocsit a MÁV. Megemlékeztek arról is, hogy a gépi vontatású vasút 1846. július 15-én indult meg Magyarországon a Pest és Vác közötti 33 kilométer hosszúságú vonalon. Magyarország akkor a kilencedik ország volt Európában, ahol a gőzvontatású vasút megjelent. Évfordulós a magyar vasút egy másik, egykor nagy népszerűségnek örvendő járműve is: 50 éves lett a MÁV öttengelyes, 100 kilométer/órás maximális sebességű motorkocsija. Ezt a jármű-típust eredetileg a mellékvonalak kiszolgálására tervezték, szolgálatát mégis nagyrészt a MÁV fővonali, illetve gyorsvonati szolgálatban töltötte. Sőt az akkori időkben - a mai IC- szolgáltatás előképeként - ritkán megálló, nagyvárosok között közlekedő vonatokat is továbbított. Az ABb motorkocsik közül néhány a GYSEV vonalain is teljesített szolgálatot, 1956 és 1958 között az ABb-ből 18 darab, majd 1958 és 1959 között a jármű utódának tekinthető Bb sorozatjelzésű motorkocsiból 22 darab szolgált a MÁV-nál.
Vonatmúlt
A gépi vontatású vasút 1846. július 15-én indult meg a Pest és Vác közötti vonalon. A MÁV konferencián köszöntötte saját múltját.
Véleményvezér
Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek
A köztársasági elnök nyugodtan találkozhat politikusokkal, nem ez dönti el a függetlenségét.
Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát
Nehéz a sorsa az almatermelőknek és a vásárlóknak, bezzeg a kereskedők.
Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében
Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma
Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek
Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború
Egyre durvul a háború.