Járműbemutatóval és konferenciával köszöntötte a 100 évvel ezelőtt készült motorvonatot és a fél évszázados motorkocsit a MÁV. Megemlékeztek arról is, hogy a gépi vontatású vasút 1846. július 15-én indult meg Magyarországon a Pest és Vác közötti 33 kilométer hosszúságú vonalon. Magyarország akkor a kilencedik ország volt Európában, ahol a gőzvontatású vasút megjelent. Évfordulós a magyar vasút egy másik, egykor nagy népszerűségnek örvendő járműve is: 50 éves lett a MÁV öttengelyes, 100 kilométer/órás maximális sebességű motorkocsija. Ezt a jármű-típust eredetileg a mellékvonalak kiszolgálására tervezték, szolgálatát mégis nagyrészt a MÁV fővonali, illetve gyorsvonati szolgálatban töltötte. Sőt az akkori időkben - a mai IC- szolgáltatás előképeként - ritkán megálló, nagyvárosok között közlekedő vonatokat is továbbított. Az ABb motorkocsik közül néhány a GYSEV vonalain is teljesített szolgálatot, 1956 és 1958 között az ABb-ből 18 darab, majd 1958 és 1959 között a jármű utódának tekinthető Bb sorozatjelzésű motorkocsiból 22 darab szolgált a MÁV-nál.
Vonatmúlt
A gépi vontatású vasút 1846. július 15-én indult meg a Pest és Vác közötti vonalon. A MÁV konferencián köszöntötte saját múltját.
Véleményvezér

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda
Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással
Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat
Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak
Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését
Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.