Vasútfejlesztés uniós pénzből

Uniós pénzekből kezdődik öt beruházás a hazai vasúthálózaton. Több esetben rehabilitációra kerül sor, illetve új nyomvonalat is építenek Bagod-Zalaegerszeg között.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Teljes egészében átépül a ceglédi vasútállomás vágányhálózata, átalakul a győri vasútállomás és az állomáshoz csatlakozó vágányok, felújítják a győri állomás aluljáróit, Tiszatenyő és Csugar között megépül a hiányzó második vágány, Tiszatenyő és Mezőtúr között korszerűsödik a vasúti pálya, új nyomvonalon megépül a Bagod és a Zalaegerszeg deltavágány közötti vonalszakasz, valamint Hódos-Bajánsenye-Zalaegerszeg-Boba szakaszon villamos felsővezeték épül. Ez az öt "tétel" az Európai Unió kohéziós alapjának támogatását élvezve valósul meg, a beruházások hátteréről a MÁV Zrt. azt az ismertetést adta, hogy a szerződésekkel is alátámasztott, 150 millió eurós támogatás része annak a vissza nem térítendő, összesen 350 millió eurónak, amelyet az EU a 2000 és 2006 közötti költségvetési időszakban ítélt meg Magyarországnak.

A Cegléd vasútállomás átépítése része a Budapest-Cegléd-Szolnok-Lőkösháza vasútvonal rehabilitációs munkálatainak. A beruházást - tíz százalékos költségvetési részvállalás mellett - az Európai Unió 50, az EIB pedig 40 százalékban támogatja. A Tiszatenyő és Mezőtúr közötti vonalszakasz átépítése ugyancsak a Budapest-Cegléd-Szolnok-Lőkösháza vasútvonal korszerűsítéséhez tartózik.  A Győr vasútállomás pályaépítési munkálata pedig a Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonal rehabilitációja részeként készülhet el. Ezt a beruházást is - tíz százalékos költségvetési részvállalás mellett - az Európai Unió 50, az EIB pedig 40 százalékban támogatja.

A Bagod-Zalaegerszeg deltavágány közötti vonalszakasz új nyomvonalon épül meg. Az elkészülő, 120 km/h-s sebességű közlekedésre és 22,5 tonna tengelyterhelésre alkalmas vasúti pálya az újonnan épülő andráshidai vasútállomás és a deltavágány között a Zala-folyó árvédelmi töltése mellett halad, 7,5 kilométer hosszan. Bajánsenye (országhatár) és Boba közötti vasútvonal villamosítása a Zalalövő-Zalaegerszeg-Boba vasútvonal rehabilitációs munkálatainak része. Ezt a beruházást is - tíz százalékos költségvetési részvállalás mellett - az Európai Unió 50, az EIB pedig 40 százalékban támogatja.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo