Vasútfejlesztés uniós pénzből

Uniós pénzekből kezdődik öt beruházás a hazai vasúthálózaton. Több esetben rehabilitációra kerül sor, illetve új nyomvonalat is építenek Bagod-Zalaegerszeg között.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Teljes egészében átépül a ceglédi vasútállomás vágányhálózata, átalakul a győri vasútállomás és az állomáshoz csatlakozó vágányok, felújítják a győri állomás aluljáróit, Tiszatenyő és Csugar között megépül a hiányzó második vágány, Tiszatenyő és Mezőtúr között korszerűsödik a vasúti pálya, új nyomvonalon megépül a Bagod és a Zalaegerszeg deltavágány közötti vonalszakasz, valamint Hódos-Bajánsenye-Zalaegerszeg-Boba szakaszon villamos felsővezeték épül. Ez az öt "tétel" az Európai Unió kohéziós alapjának támogatását élvezve valósul meg, a beruházások hátteréről a MÁV Zrt. azt az ismertetést adta, hogy a szerződésekkel is alátámasztott, 150 millió eurós támogatás része annak a vissza nem térítendő, összesen 350 millió eurónak, amelyet az EU a 2000 és 2006 közötti költségvetési időszakban ítélt meg Magyarországnak.

A Cegléd vasútállomás átépítése része a Budapest-Cegléd-Szolnok-Lőkösháza vasútvonal rehabilitációs munkálatainak. A beruházást - tíz százalékos költségvetési részvállalás mellett - az Európai Unió 50, az EIB pedig 40 százalékban támogatja. A Tiszatenyő és Mezőtúr közötti vonalszakasz átépítése ugyancsak a Budapest-Cegléd-Szolnok-Lőkösháza vasútvonal korszerűsítéséhez tartózik.  A Győr vasútállomás pályaépítési munkálata pedig a Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonal rehabilitációja részeként készülhet el. Ezt a beruházást is - tíz százalékos költségvetési részvállalás mellett - az Európai Unió 50, az EIB pedig 40 százalékban támogatja.

A Bagod-Zalaegerszeg deltavágány közötti vonalszakasz új nyomvonalon épül meg. Az elkészülő, 120 km/h-s sebességű közlekedésre és 22,5 tonna tengelyterhelésre alkalmas vasúti pálya az újonnan épülő andráshidai vasútállomás és a deltavágány között a Zala-folyó árvédelmi töltése mellett halad, 7,5 kilométer hosszan. Bajánsenye (országhatár) és Boba közötti vasútvonal villamosítása a Zalalövő-Zalaegerszeg-Boba vasútvonal rehabilitációs munkálatainak része. Ezt a beruházást is - tíz százalékos költségvetési részvállalás mellett - az Európai Unió 50, az EIB pedig 40 százalékban támogatja.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo