A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többlet béremelés volt a MÁV Cargo privatizáció során kiszervezett MÁV-társaságok dolgozóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, és a privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése minden vasutas számára. Ez később egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, a munkáltató kompenzálja 1,1 százalékos béremeléssel a vártnál magasabb inflációt.
A legutóbbi, szerdai tárgyalást követően Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke az MTI-nek elmondta: számára úgy tűnik, a közlekedési minisztérium mostani vezetése is becsapja a szakszervezetet, azt követően, hogy eddig több fórumon is úgy vélekedtek, a szakszervezet követelései nem teljesíthetetlenek.
A VDSZSZ alelnöke szerint a megegyezésnek politikai akadályai vannak. Bárány Balázs megismételte a július 1-jén hozott sztrájkbizottsági döntést: ha nincs haladás az egyeztetéseken, akkor két hétben belül - ami július 14-én lejár - folytatják a sztrájkot.
Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője a szerdai egyeztetés után az MTI-nek hangsúlyozta: január óta a VDSZSZ nem látja be, hogy követeléseik irreálisak, és a folyamatos sztrájkfenyegetéssel bizonytalanságban tartja az utasokat, a vasutasokat.