Tudta, hogy a magyar autósok udvariasak?

A magyar autósok figyelnek egymásra, és szükség esetén készek segítséget nyújtani - derült ki a Goodyear, a világ egyik legnagyobb gumiabroncs-gyártója által végzett regionális kutatásból, cáfolatát adva a magyar közlekedési kultúrával kapcsolatos negatív sztereotípiáknak. A magyarral egy időben végzett csehországi és szlovákiai felmérés szerint az ottani autósok korántsem ilyen készségesek.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Goodyear által megbízott tesztelők defektet színlelve két órán keresztül, összesen kilenc városban tesztelték az autósokat. Magyarországról Budapest, Debrecen, Győr, Pécs és Szeged vett részt a felmérésben, míg Csehországban és Szlovákiában Prága és Pozsony, illetve két kis falu, Zbuzany és Rovinka utcáin jelentek meg a Goodyear autói. Az első órában csupán az elakadásjelző háromszög, és az autó hátuljának támasztott pótkerék utalt a problémára, a második órában viszont a "szerencsétlenül járt" sofőrök (fiatal, csinos, de nem kihívóan öltözött hölgyek) aktívan - stoppolással, integetéssel - igyekeztek segítséget kérni.

Minden századik

Az udvariassági felmérés első órájában Budapest, Pozsony és Prága között nem voltak nagyságrendi különbségek, a megálló autók aránya mindhárom városban 1 százalék körül alakult. A felmérés második felében azonban tarolt Budapest: míg a cseh és a szlovák fővárosban az elhaladó kocsik mindössze 3,1, illetve 2,1 százaléka állt meg, az Egressy úton az autósok 6,3 százalék ajánlotta fel a segítségét. A cseh és szlovák eredményekhez hasonlóan teljesített Debrecen és Szeged, ahol a második órában az autósok 2,9, illetve 2,8 százaléka próbált segíteni a kerékcserében.

Győrben és Pécsett a Goodyear munkatársai német rendszámú autót használtak az udvariassági felméréshez - előbbi városban a határ közelsége miatt, míg utóbbi esetben az Európa Kulturális Fővárosa címmel járó fellendülő turizmusra gondolva.

Győrben még a budapestinél is jobb eredmények születtek: az első órában az autósok 2,7 százaléka állt meg - Győrben tehát csupán az elakadásjelző háromszög láttán többen ajánlották fel a segítségüket, mint Pozsonyban az út szélén integető, pórul járt tesztelőknek. Pécsett ezzel szemben csalódást hozott a felmérés. A két óra alatt elhaladó 1030 autóból mindössze 6 állt meg, 3-3 az első, illetve második órában - a segítséget nyújtó autósok aránya összességében tehát alig több mint fél százalék.

Csölle sereghajtó

Az alig 700 lelkes közép-csehországi Zbuzany-ban, és a csallóközi, szlovák többségű Rovinkában (Csölle) végzett kutatás meglepő, felemás eredményt hozott. Míg a cseh eredmények igazolták azt a sztereotípiát, hogy a falvakban az emberek jobban figyelnek egymásra - Zbuzany-ban az autósok 14,4 százaléka állt meg a második órában -, a rovinkai eredmény a maga 0,7, illetve 1,2 százalékával messze elmarad még a fővárosok között utolsó helyen végzett Pozsony mutatóitól is.

Véleményvezér

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.
Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo