A szakszervezet február 1-jén 0.03 órától 12 óráig tartott munkabeszüntetést, majd ismét elkezdte február 4-én 0.03 órakor, ezúttal már határozatlan időre meghirdetve. A bíróság ugyanakkor elutasította a privatizációból eredő egyszeri juttatás megfizetésére irányuló sztrájkkövetelést illetően a jogellenesség megállapítására irányuló kérelmet. (A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége ezt már korábban hangsúlyozta.)
A VDSZSZ Szolidaritás 2007. július 1. napjától követelt 10 százalékos béremelést és a MÁV CARGO Rt. Privatizációból származó bevételből igényelt egyszeri 2,5 havi átlagkeresetnek megfelelő juttatást.
A MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt. arra hivatkozva kérte a sztrájk jogellenességének a megállapítását, hogy e követelések a sztrájktörvény 3. (1) bekezdés d.) pontjába ütköznek, nevezetesen a sztrájkot kollektív szerződésben rögzített megállapodás megváltoztatása érdekében a kollektív szerződés idejének hatálya alatt indították.
Már megegyeztek
A bíróság megállapította, hogy a jogelőd MÁV Zrt. munkáltató és az öt reprezentatív szakszervezet között 2006. december 30-án megkötött négyéves Együttműködési Megállapodásnak része az éves bérmegállapodás, továbbá az a kikötés, hogy az éves bérmegállapodás kikényszerítésére a szakszervezetek nem kezdeményezhetnek sztrájkot. Ezért úgy ítélte meg, hogy a 10 százalékos bérnövekedésre vonatkozó igény a hatályos kollektív szerződéses megállapodás megváltoztatására irányul.
A privatizációs bevételre alapított juttatás iránti igény ügyében másként döntött a bíróság. A hatályos kollektív szerződés ugyanis sem ilyen megnevezéssel, sem tartalmilag nem rendelkezik privatizációból származó juttatásokról, ezért a kérelmezett sztrájkkövetelése vonatkozásában nem is vizsgálható ezen megállapodás időbeli hatálya. Ebből következően a privatizációval kapcsolatos követelésre alapított sztrájk nem minősül jogellenesnek a bírói döntés szerint.