Több mint 20000 hívás az EU Info vonalon

Pénteken délelőtt túllépte a 20000-et az Európai Unió Kommunikációs Közalapítvány telefonos információs rendszeréhez beérkezett hívások száma. A tizedik napja működő, 181-es hívószámú call center az első napi nagy roham után késedelem nélkül tudja fogadni a hívásokat. Napszaktól függően 20-25 felvilágosítás nyújtására kész munkatárs áll az érdeklődők rendelkezésére.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A 20.000 telefonáló közül kb. 13.000-en az automata információs rendszeren keresztül kaptak választ, 7.000-en pedig személyesen tették fel kérdéseiket, vagy jelezték további információigényüket.

A beérkezett kérdések alapján folyamatosan töltik fel a rendszer tudásbázisát, azaz az új kérdésekre kidolgozott válaszokkal folyamatosan egészítik ki az automatikus válaszadó rendszert. Míg az első napokban a telefonálók kérdéseinek mintegy 50%-ra rendelkeztek kész válasszal, mára ez az arány 80%-ra nőtt. Aki olyan kérdést tesz fel, amelyre nincs azonnali válasz, azt a központ a válasz beszerzése után telefonon, e-mailben vagy levélben tájékoztatja.

A call center és az EUKK szakértői naponta készítenek statisztikát a beérkezett kérdésekről. A legnagyobb érdeklődés a nyugdíjak és a bérek csatlakozás utáni alakulásával kapcsolatos, az útlevél nélküli utazási lehetőségek, adó, ÁFA, vám és szállítmányozási kérdések iránt van. Gyakoriak a külföldi autóvásárlással kapcsolatos kérdések is.

Az elmúlt napokban egyre több a kis- és középvállalkozások EU támogatására vonatkozó információigény, és - ez a megnövekedett érdeklődést jelzi - egyre többen tudakozódnak a megyeszékhelyeken működő Európai Információs Pontok, az egyes minisztériumok elérhetősége, részletes információforrások iránt. Az eddigi tapasztalatok szerint a vártnál kevesebb, ugyanakkor sokkal részletesebb kérdéseket tesznek fel a mezőgazdasággal összefüggő témákban.

Az EUKK telefonos információs szolgálata február 19-én kezdte meg működését, és azóta a hét minden napján 8 és 22 óra között fogadja a hívásokat.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo