Segítség a címkerengetegben

Gondot jelent összehasonlítani a különböző címkéket, mert azok nagyon eltérő mennyiségű és minőségű információt rejthetnek, illetve nagyon eltérő odaítélésük módja. Az eligazodáshoz nyújt segítséget a Tudatos Vásárlók Egyesülete termékcímke-adatbázisa.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Flickr

Napjainkban már Magyarországon is több mint 200 féle olyan emblémával találkozhatunk, amely termékek vagy szolgáltatások valamilyen környezeti, társadalmi jellemzőjére utalnak. Maguk a címkék (illetve azok a rendszerek, amelyek révén a címkék a termékre felkerülhetnek) nagyon sokfélék. Az eligazodáshoz nyújt segítséget a Tudatos Vásárlók Egyesülete termékcímke-adatbázisa.

Az Egyesület is gyakran tapasztalja, hogy a fogyasztók alig ismerik a feltüntetett jelek tartalmát, nem tudják, hogy az általuk keresett kedvező környezeti tulajdonságot mely címke jelöli. (Például 10-ből mindössze alig 1 magyar vásárló (8,8%) ismeri az FSC embléma pontos jelentését.) Sokszor azt is nehéz megállapítani, hogy a terméken szereplő címke „igaz”-e, valóban jó-e az a termék.

Gondot jelent összehasonlítani a különböző címkéket, mert azok nagyon eltérő mennyiségű és minőségű információt rejthetnek, illetve nagyon eltérő odaítélésük módja. Laikusok számára nehezen hasonlítható össze pl. a termék komplett életciklus-elemzésén alapuló Magyar Környezetbarát Védjegy a méltányos kereskedelmet jelölő Fair Trade logóval, avagy egy gyártói szövetség által alkalmazott emblémával.

Az adatbázis célja, hogy minél többen ismerjenek meg olyan – hiteles és bevált – környezeti és társadalmi címkéket és tanúsítási programokat, amelyek valóban hozzájárulnak egy fenntarthatóbb, környezettudatosabb, egészségesebb, igazságosabb világhoz. Fontosnak tartják azt is, hogy meg- és felismertessék az ál-címkéket.

 

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo