A június 1-én megújult arculatot és programstruktúrát megelőző májusi adatokhoz képest a rádió stratégiaváltáskor meghatározott célcsoportjában, a 18-39 évesek körében 265%-kal magasabb elérést produkált Budapesten és a 18 megyeszékhelyen a mérés időszakában. Ez a szám a fiatalabb, 18-29 évesek körében már 543%, ugyanakkor a budapesti mutatószámok ugyanezen célcsoportokra hétszeres, illetve tizenötszörös növekedést mutatnak.
A kutatás továbbá kimutatta az MR1-Kossuth Rádió 14%-os növekedését is a 15-49 évesek korosztályában. Ez azért különösen fontos, mert a naplós adatvétel 40 év feletti piacvezető hallgatottsági adatai mellett most a fiatalabb korosztályban is jelentős emelkedés figyelhető meg. A 9%-ra nőtt átlagos napi elérés visszaigazolja az adó megújult arculatának és dinamikusabb hangvételének sikerét.
Az ORTT mai, az MR2-Petőfi Rádió közszolgálatiságát megkérdőjelező határozatával kapcsolatosan Such György az MR elnöke elmondta, hogy "az európai tapasztalatok szerint a negyven év alatti korosztály sikeres megszólítása a siker kulcsa a közszolgálati rádiók esetében. Amely rádióknak ez sikerült, azok hallgatottsága más adók esetében is növekedett".
Kultúrális cenzúra
"Az ORTT célja nem lehet a kulturális cenzúra bevezetése, és az sem, hogy a közpénzből finanszírozott MR adói csupán a lakosság egy szűk társadalmi csoportja számára legyenek vonzóak. Nem értünk egyet azzal a felfogással, mely szerint a különböző stílusú zenei számok válogatása, szerkesztése nem tekinthető alkotó munkának és a zeneszámok egymásutánisága nem tekinthető közszolgálati műsorkészítésnek", tette hozzá az elnök.
Amennyiben az ORTT következetesen "a zene nem tartozik a közszolgálat körébe" álláspontját vállalná, úgy vizsgálatát és ítéletét az elsősorban klasszikus zenét sugárzó MR3-Bartók adóra is ki kellene terjesztenie. Ezzel az állásponttal az ORTT egy ma már aligha érvényes társadalom- és kultúra koncepció alkalmazójaként jelenik meg. (Az osztrák ORF fiataloknak szóló adója az FM4 77,9%-ban ad zenét, a spanyol RNE radio3 szintén fiataloknak szóló adója 83,8%-ban, míg a BBC Radio1 adója több mint 90%-ban zene.)