"Nyaralás? Legfeljebb egy hétre tudunk elutazni!"

Magyarországon tízből heten - 76 százalék - nyilatkoztak úgy, hogy az elmúlt egy évben nem voltak üdülni - derül ki a GfK Hungária és a Szonda Ipsos Nemzeti Médiaanalízis felmérésének 2008. IV. negyedévi és 2009 I. negyedévi adataiból. Az utazók elsősorban belföldet választották pihenésük helyszínéül, akik viszont a külföld mellett döntöttek, azok körében továbbra is Horvátország bizonyult a legnépszerűbbnek.

A magyarok háromnegyede (76%) az elmúlt egy évben nem volt üdülni - állapítja meg a GfK Hungária és a Szonda Ipsos Nemzeti Médiaanalízis felmérése a 2008. negyedik negyedév és 2009. első negyedévi adatok alapján. 13 százalékuk belföldön töltött 5 napnál hosszabb időt üdülési céllal, Horvátországban saját bevallásuk szerint 3 százalék nyaralt, Görögországban, Olaszországban, Ausztriában 1-1 százalékuk pihent.

Az életkor előrehaladtával jellemzően kevesebben utaznak el, ez főként az idősebb korosztályról mondható el. Az 50 éven felülieknél 84 százalék azok aránya, akik nem voltak nyaralni, és mindössze 8 százalékuk pihent belföldön. Figyelemre méltó azonban, hogy az ezüstgeneráció sem homogén, hiszen míg az 50-59 évesek még inkább az átlaghoz közelítenek, addig a 60 évnél idősebbek már jóval passzívabbak az utazás terén.  

„Az utazási tervek nem túl bíztatóak, hiszen a magyarok 71 százaléka nem is tervez 5 napnál hosszabb üdülést a következő 12 hónapban. A lakosság 12 százaléka szándékozik az ország határain belül nyaralni, a külföldi úti célok közül 2 százalék Horvátországot, 1-1 százalék Görögországot, Ausztriát és Olaszországot jelölte meg" - mondta el Nagy István, a GfK Hungária Média szektormenedzsere.

4 százalék irodával

A felmérés arra is kereste a választ, hogy a magyarok hogyan szokták megszervezni utazásaikat. Arra a kérdésre, hogy „Hogyan szokta megszervezni utazásait, ha 5 napnál hosszabb időre megy el", az emberek 54 százaléka azt válaszolta, hogy egyáltalán nem szokott üdülni. Ez az arány az 50 éven felüliek körében ennél is magasabb, közel 70 százalék. A válaszadók egyharmada állítása szerint mindig saját maga vagy családja, baráti köre szervezésében megy nyaralni, 3 százalék többnyire, 1 százalék pedig mindig utazási iroda szervezésében megy üdülni. 

A nyaralás során a legkedveltebb időtöltés változatlanul a strandolás, napozás, az üdülők 36 százaléka választja a pihenés e formáját. Városnézéssel tízből hárman töltik idejüket, kulturális programokon (múzeumlátogatás, színház, koncert, fesztiválok) kevesebb, mint egyötödük vesz részt. Még mindig viszonylag kevesen részesítik előnyben az aktív pihenési formákat, mindössze 17 százalék megy túrázni nyaralás alatt. A vízi sportoknak 7 százalék hódol, vízitúrán 3, kerékpártúrán 2 százalék vesz részt. 

Gyógyfürdők látogatása, wellness szolgáltatások igénybevétele a nyaralók 13 százalékára jellemző, ebben a tekintetben az 50 éven felüliek nem különböznek a teljes lakosságtól. A lakosság mindössze 8 százaléka vallotta azt, hogy vett már részt wellness üdülésen, wellness hétvégén. A 30-59 éves korosztályban tízből egy emberre igaz ugyanez.

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo