Növekvő fogyasztói bizalom Távol-Keleten

Kelet-Ázsiában jelentősen javultak a gazdasági várakozások 2004 első félével kapcsolatban a tavalyi év júniusához képest a MasterIndex, a MasterCard International kártyatársaság fogyasztói bizalmat vizsgáló barométerének legfrissebb eredményei szerit. Az elmúlt évben a fogyasztói bizalom - az Iraki háború, a SARS járvány, valamint a terrortól való növekvő félelem következtében – a mélypontot súrolta.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

2003. október 27. és december 15. között 13 kelet-ázsiai országban összesen 5,447 közép- és felsőjövedelmi kategóriába tartozó fogyasztót kérdeztek meg 2004 első félévében alakuló foglalkoztatással, gazdasági-tőzsdei kilátásokkal, fizetésükkel és életszínvonaluk alakulásával kapcsolatban. A térség legoptimistább országa Thaiföld: a fogyasztói bizalom a 0-tól 100-ig terjedő skáláján elérte a 95,1 pontot. Malajzia 93,5 ponttal szorosan a második helyen zárt. Vietnámban is bizakodóan tekintenek a jövőbe, itt a MasterCard MasterIndex barométer 91,0 pontot mutatott.

Kína, a SARS járvány után, kezd magához térni. A felmérésben 83,7 pontos eredményt ért el. Az elmúlt öt év MasterCard MasterIndex riportjaiban tapasztalt pesszimizmusát követően jelentősen fejlődött Hong Kong (81,1) is. Ausztrália (80,9) és Új Zéland (73,7) bizakodása az eddigi átlagukhoz mérten igencsak felszökkent. Tajvanon (65,7) és Szingapúrban (65.3) is feltámadni látszik a derűlátóbb szemlélet a korábbi évek borúlátó hangulatához képest. Japán a MasterCard MasterIndex szerint mindig a pesszimista sávban kullog, bár e felmérésben figyelemre méltó javulást mutatott, és 2000 júniusa óta a barométer a legmagasabb pontot mutatja a Felkelő Nap országában (31.8).

- A legfrissebb MasterCard MasterIndex felmérés szerint az ázsiai fogyasztók bizalma a globális és regionális környezet gyakori ingadozása ellenére is optimizmust tükröz. Legbizakodóbbak azok az országok, amelyek a legsikeresebbek voltak a hazai fogyasztói piacuk fejlesztésében. A társadalmi mobilizáció és a nemzeti erőforrások effektív telepítése, ahogy a thaiföldi és a kínai példa mutatja, serkentően fog hatni a növekedésre, és ez jelentheti majd a távol-keleti régió felemelkedését az elkövetkezendő években - összegezte Dr. Yuwa Hedrick-Wong, a MasterCard International ázsiai és csendes-óceáni térségének gazdasági tanácsadója.

Véleményvezér

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo