Növekvő fogyasztói bizalom Távol-Keleten

Kelet-Ázsiában jelentősen javultak a gazdasági várakozások 2004 első félével kapcsolatban a tavalyi év júniusához képest a MasterIndex, a MasterCard International kártyatársaság fogyasztói bizalmat vizsgáló barométerének legfrissebb eredményei szerit. Az elmúlt évben a fogyasztói bizalom - az Iraki háború, a SARS járvány, valamint a terrortól való növekvő félelem következtében – a mélypontot súrolta.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

2003. október 27. és december 15. között 13 kelet-ázsiai országban összesen 5,447 közép- és felsőjövedelmi kategóriába tartozó fogyasztót kérdeztek meg 2004 első félévében alakuló foglalkoztatással, gazdasági-tőzsdei kilátásokkal, fizetésükkel és életszínvonaluk alakulásával kapcsolatban. A térség legoptimistább országa Thaiföld: a fogyasztói bizalom a 0-tól 100-ig terjedő skáláján elérte a 95,1 pontot. Malajzia 93,5 ponttal szorosan a második helyen zárt. Vietnámban is bizakodóan tekintenek a jövőbe, itt a MasterCard MasterIndex barométer 91,0 pontot mutatott.

Kína, a SARS járvány után, kezd magához térni. A felmérésben 83,7 pontos eredményt ért el. Az elmúlt öt év MasterCard MasterIndex riportjaiban tapasztalt pesszimizmusát követően jelentősen fejlődött Hong Kong (81,1) is. Ausztrália (80,9) és Új Zéland (73,7) bizakodása az eddigi átlagukhoz mérten igencsak felszökkent. Tajvanon (65,7) és Szingapúrban (65.3) is feltámadni látszik a derűlátóbb szemlélet a korábbi évek borúlátó hangulatához képest. Japán a MasterCard MasterIndex szerint mindig a pesszimista sávban kullog, bár e felmérésben figyelemre méltó javulást mutatott, és 2000 júniusa óta a barométer a legmagasabb pontot mutatja a Felkelő Nap országában (31.8).

- A legfrissebb MasterCard MasterIndex felmérés szerint az ázsiai fogyasztók bizalma a globális és regionális környezet gyakori ingadozása ellenére is optimizmust tükröz. Legbizakodóbbak azok az országok, amelyek a legsikeresebbek voltak a hazai fogyasztói piacuk fejlesztésében. A társadalmi mobilizáció és a nemzeti erőforrások effektív telepítése, ahogy a thaiföldi és a kínai példa mutatja, serkentően fog hatni a növekedésre, és ez jelentheti majd a távol-keleti régió felemelkedését az elkövetkezendő években - összegezte Dr. Yuwa Hedrick-Wong, a MasterCard International ázsiai és csendes-óceáni térségének gazdasági tanácsadója.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo