Nekünk számít legjobban

A GfK Csoport által a Wall street Journal európai kiadásának készített felmérésből kiderül, hogy ötből négy európai és amerikai szükségből vásárol ruházati termékeket, négyből három pedig a kínálkozó akciókon felbuzdulva.

2006 áprilisában mintegy 20 ország 20ezer lakosát kérdezte meg a GfK Csoport ruházkodási szokásairól a Wall Street Journal Europe megbízásából. A felmérés többek között kitért a vásárlás mögött álló motivációkra.

20 ország megkérdezettjeinek 83 százaléka nyilatkozott úgy, hogy jellemzően praktikus okból, azaz szükségből vásárol ruhát. A második leggyakoribb, vásárlás mögött meghúzódó indok az akciós kínálat. A vásárlók 73 százalékára igaz, hogy a kedvezmények ruhavásárlásra sarkallják őket. Ez főleg a törökök, a németek és a hollandok számára jelent nyomós érvet. A vásárlók 54 százalékának döntése hátterében a ruhavásárlás szerezte öröm áll. A nemzetközi átlaghoz képest többen vásárolnak eme okból Görögországban, Finnországban és Csehországban. A vásárlók valamivel több, mint fele (52 százaléka) állította, hogy őt ruhavásárlásra az adott áru hazai eredete motiválja. A vásárlók 42 százalékára jellemző, hogy alkalmanként "elcsábul", azaz nem tervezett semmiféle ruhavásárlást, ám mégis kosarában landolt valamely áru. A többi országhoz képest jellemzőbb ez a magatartás Ausztriában és Németországban. Vannak olyanok is, akik számára jelentős súllyal esik a latba az, ha a vágyott holmi a legújabb divat szerint készült. Összességében a 20 ország vásárlóinak 38 százaléka vásárol emiatt ruhát. A vásárlók mintegy harmada (34 százalék) jelezte, hogy olykor az eladó, egy családtag, vagy barát beszéli rá egy-egy ruhadarab megvásárlására. A kutatás megállapításai szerint legkevésbé egy termék márkás volta játszik szerepet a ruhavásárlásokban: ez csupán a megkérdezettek 29 százaléka számára szempont.

Magyarországon szintén a praktikus okok vezérlik a legtöbb vásárló ruházati beszerzéseit. A megkérdezettek jelentős többsége, 85 százaléka jellemzően azért vesz ruhát, mert arra szüksége van. Az akciók nálunk valamivel többek számára jelentenek vonzerőt a ruhavásárlásnál, mint az Nyugat- és a Kelet-Európában tapasztalható: a magyarok 77 százalékát készteti olykor vásárlásra az akciós árukínálat, míg ez az arány régiónkban és tőlünk nyugatabbra legfeljebb 70 százalék körül alakul. Tízből hat magyarra jellemző, hogy amiatt költ időnként egy-egy ruhadarabra, mert számára ruhát venni örömet jelent. Honfitársaink több mint felére (55 százalék) igaz, hogy amiatt is vesz ruhát, mert hazai gyártású darabról van szó. A nemzetközi átlagnál mindössze két százalékponttal magasabb azoknak az aránya (44 százalék), aki időnként elcsábul, és előzetes terv nélkül tér be valamely üzletbe és vásárol ruhát.


A vásárlási döntések motivációja az összes résztvevő ország átlagában és Magyarországon - GfK

A magyar lakosság több, mint harmadára (a megkérdezettek átlagához hasonló arányban - 37 százalék) jellemző, hogy azért vesz ruházati holmikat, mert az a legújabb divatot képviseli. A magyarok 36 százalékára jellemző, hogy mások rábeszélésére (eladó, család, barátok) költ alkalmanként ruhára. Ruhavásárláskor mi magyarok kissé fontosabbnak ítéljük a márkákat, mint nyugat- vagy közép-európai társaink, hiszen a megkérdezettek 45 százaléka állítja, hogy egy-egy termék bizony gyakran márkás volta miatt kerül a kosarába. A különböző márkáknak ilyen jelentőséget tulajdonítók aránya Nyugat-Európában 31 százalék, Közép-Európában pedig 35 százalék körül alakul.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo