Csömörön a civil szervezetek plakátokon fejezték ki nemtetszésüket azért, mert az M0 feletti átjárókon nem létesült külön gyalogos és kerékpársáv. A társaság közleménye ezzel kapcsolatban hangsúlyozza, hogy bár külön kerékpárút nem lett kijelölve, ettől függetlenül, a KRESZ szabályait betartva a felüljárókon gyalogosan, kerékpárral és a gépjárművel is lehet közlekedni.
Az érvényben lévő építési engedély, melyet a Pest Megyei Közlekedési Felügyelet adott ki, külön nem írt elő kerékpárutat egyik felüljárónál sem. Előzetesen a csömöri önkormányzat, mint szakhatóság is hozzájárult az engedélyezési tervben leírtakhoz. Itt sem volt szó kerékpárútról. Többek között ezen engedély alapján adták ki az építési engedélyt és készítették el a kiviteli terveket.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a tervek véglegesítése előtt a törvénybe előírt közmeghallgatást tartott, az építés megkezdése óta több ízben tájékoztatta a lakosságot különféle formában. A társaság a további konzultációra is kész, ezért hívta meg a civil szervezetek képviselőit november 14-re, hogy tárgyalóasztalnál egyeztessenek.
A közlemény ismerteti, hogy az M0 keleti szektor megépítése után Csömört és Budapest XVI. kerületét öt felüljáró kapcsolja majd össze. A felüljárók mindegyike aszfaltburkolatos, szélességük nem kisebb az eredeti út szélességénél.