Mi kéthetente...

A gyermekes háztartások a teljes hazai ruházati piac bevételének mintegy 38 százalékát, a cipőpiaci bevételeknek pedig 41 százalékát adják. A GfK Hungária FashionScope kutatásának adatai szerint a gyermekes háztartások 2005-ben gyakrabban vásároltak ruházati cikket, mint egy átlagos háztartás.

A GfK Hungária Piackutató Intézet folyamatosan monitorozza a teljes hazai ruházati és cipőpiac helyzetét, mely segítségével képet kaphatunk az egyes kereskedelmi csatornák értékesítésével kapcsolatban tapasztalható trendekről.

A gyermekes háztartások az átlaghoz képest viszonylag nagyobb arányban költenek a hipermarketekben és a távol-keleti üzletekben. A 2005-ös évben a költésük majdnem ugyanakkora részét hagyták az olcsóbb távol-keleti üzletekben (21 százalék), mint a magasabb árfekvésű ruházati szaküzletben (22 százalék). A távol-keleti boltok az utcai árusoknál és piacokon történt vásárlások rovására tudtak nőni. Míg egy átlagos háztartás ruhát és cipőt egy évben hét alkalommal hipermarketben, nyolc alkalommal pedig valamely távol-keleti üzletben szerez be, addig a gyermekes családok vásárlási céllal 9, illetve 11 alkalommal térnek be ezekbe az üzletekbe.

Azok a családok, ahol nincs gyerek vagy már kinőtt az általános iskolás korosztályból, az átlagosnál nagyobb arányban ruházkodnak szaküzletekből, azaz butikból, ruházati szaküzletből, illetve márkaboltból. Míg a gyermekes családok a teljes ruházati költésük 22 százalékát hagyják ruházati szaküzletekben, addig az idősebb gyerekkel vagy gyerekkel nem rendelkező családoknál ez az arány 29 százalék.

A legfrissebb, 2005. évet feltérképező FashionScope tanulmány szerint a teljes ruházati piaci költés közel kétötödét (38 százalékát) azok a háztartások adják, ahol 14 éves és ennél fiatalabb gyermek él. A gyerekek életkori sajátosságaiból fakadóan a gyermekes háztartások jellemzően gyakoribb cipővásárlásra kényszerülhetnek, minek eredményeképp a cipőértékesítésből származó teljes hazai bevétel 41 százaléka tőlük származik.

Az FashionScope tanulmány szerint egy átlagos magyar háztartás éves szinten mintegy 26 alkalommal - azaz közel kétheti rendszerességgel - vásárol ruházati terméket, ami megfelel a 2004. évben tapasztaltaknak. Ezzel szemben azok a háztartások, amelyekben 15 év alatti gyerek is él, évente átlagosan 35 alkalommal költenek pénzt valamilyen ruházati termékre, illetve cipőre.

2005-ben az átlag magyar háztartás egy vásárlás alkalmával mintegy 4.130 forintot hagyott valamely ruházati szortimentet kínáló üzlet kasszájánál, ami nagyjából a 2004-es év szintjének megfelelő. A még nem kamaszkorú gyermekekkel rendelkező háztartások, gyakrabban vásárolnak ruházati cikkeket, mint egy átlagos háztartás.

Véleményvezér

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek 

A köztársasági elnök nyugodtan találkozhat politikusokkal, nem ez dönti el a függetlenségét.
Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát

Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát 

Nehéz a sorsa az almatermelőknek és a vásárlóknak, bezzeg a kereskedők.
Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo