A Magyar Közút Kht. helyi igazgatósága előzetes elvi engedélyt adott a munka elvégzésére azzal, hogy az abban foglalt feltételek teljesítése esetén ma délután 3 órakor átadja a munkaterületet a társaságnak. A kivitelező az elvi engedélyben foglaltaknak megfelelően az átadást megelőzően eljuttatta a tervezett munka technológiai leírását a Kht. megyei igazgatóságának, amely megállapította, hogy munka elvégzésének feltételei nem adottak. A Nagy Bandó András által felkért cég olyan technológiával dolgozott volna, amelyet az elkövetkező napok időjárási körülményei közben nem lehet alkalmazni. Az igazgatóság képviselői mindezt a helyszínen közölték a kivitelezővel.
A Magyar Közút Kht. éppen a tartós burkolatjavításra alkalmatlan időjárás miatt télen csak a forgalomra fokozottan veszélyes kátyúkat javítja ki. A forgalomra nem veszélyes burkolati hibákat a tartósabb megoldásra lehetőséget adó melegebb időkben, március közepétől végzi el a társaság. A Kht munkatársai természetesen ismerik a 6604-es út 8,050 és 12,280 kilométer szelvényében található burkolati hibákat, de azokat nem minősítették a forgalomra közvetlen veszélyt jelentő méretűnek és mértékűnek, így kijavításukat márciusra tervezték.
"Tudjuk, hogy mindenkinek a saját háza előtti kátyú fáj a legjobban, és megértjük Nagy Bandó András felháborodását, hiszen a 6604-es út rendkívül öreg burkolatát számos betömött és még nem betömött kátyú borítja. A szakasszal kapcsolatos végleges megoldás csak a felújítás, azaz a teljes burkolatcsere lehet, ehhez azonban valóban nem állnak rendelkezésre források. A karbantartást ugyanakkor az országos közútkezelési szabályzatnak megfelelő módon mindig elvégezzük." - nyilatkozta Kis István, a Magyar Közút Kht. Dél-Dunántúli Regionális Főmérnöke.
A Magyar Közút Kht. munkatársai a téli üzemeltetésre történő átállás, azaz november közepe óta a Dél-dunántúli régióban január 22-éig 4806 darab kátyút regisztráltak. Ebből 97 tonna télen is használható alapanyag felhasználásával 3962 darabot megszüntetett a társaság. A régióban tavaly egész évben 22680 kátyút szüntetett meg a társaság. A munka folyamatos, kátyúk ugyanis mindig keletkeznek, a hideg miatt sokszor éppen ott, ahol korábban megszüntették, mert nedves és fagyos időben még a télen is alkalmazható keverék is viszonylag gyorsan kipereg.