Mégsem kátyúzhat Nagy Bandó

Nagy Bandó András a Magyar Közút Kht-hez fordult azzal a kéréssel, hogy az által kiválasztott Bagela Kft. Orfű közelében burkolati munkálatokat végezhessen. Az író-humorista másfél köbméter aszfalt felhasználásával saját költségén több kátyút kívánt betömni az adott útszakaszon így demonstrálva a szerinte lehetetlen útállapotok, illetve a Magyar Közút Kht. tehetetlensége ellen.

A Magyar Közút Kht. helyi igazgatósága előzetes elvi engedélyt adott a munka elvégzésére azzal, hogy az abban foglalt feltételek teljesítése esetén ma délután 3 órakor átadja a munkaterületet a társaságnak. A kivitelező az elvi engedélyben foglaltaknak megfelelően az átadást megelőzően eljuttatta a tervezett munka technológiai leírását a Kht. megyei igazgatóságának, amely megállapította, hogy munka elvégzésének feltételei nem adottak. A Nagy Bandó András által felkért cég olyan technológiával dolgozott volna, amelyet az elkövetkező napok időjárási körülményei közben nem lehet alkalmazni. Az igazgatóság képviselői mindezt a helyszínen közölték a kivitelezővel.

A Magyar Közút Kht. éppen a tartós burkolatjavításra alkalmatlan időjárás miatt télen csak a forgalomra fokozottan veszélyes kátyúkat javítja ki. A forgalomra nem veszélyes burkolati hibákat a tartósabb megoldásra lehetőséget adó melegebb időkben, március közepétől végzi el a társaság. A Kht munkatársai természetesen ismerik a 6604-es út 8,050 és 12,280 kilométer szelvényében található burkolati hibákat, de azokat nem minősítették a forgalomra közvetlen veszélyt jelentő méretűnek és mértékűnek, így kijavításukat márciusra tervezték.

"Tudjuk, hogy mindenkinek a saját háza előtti kátyú fáj a legjobban, és megértjük Nagy Bandó András felháborodását, hiszen a 6604-es út rendkívül öreg burkolatát számos betömött és még nem betömött kátyú borítja. A szakasszal kapcsolatos végleges megoldás csak a felújítás, azaz a teljes burkolatcsere lehet, ehhez azonban valóban nem állnak rendelkezésre források. A karbantartást ugyanakkor az országos közútkezelési szabályzatnak megfelelő módon mindig elvégezzük." - nyilatkozta Kis István, a Magyar Közút Kht. Dél-Dunántúli Regionális Főmérnöke.

A Magyar Közút Kht. munkatársai a téli üzemeltetésre történő átállás, azaz november közepe óta a Dél-dunántúli régióban január 22-éig 4806 darab kátyút regisztráltak. Ebből 97 tonna télen is használható alapanyag felhasználásával 3962 darabot megszüntetett a társaság. A régióban tavaly egész évben 22680 kátyút szüntetett meg a társaság. A munka folyamatos, kátyúk ugyanis mindig keletkeznek, a hideg miatt sokszor éppen ott, ahol korábban megszüntették, mert nedves és fagyos időben még a télen is alkalmazható keverék is viszonylag gyorsan kipereg.

Véleményvezér

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt 

A választásnak hatalmas tétje volt, kié lesz a többség a wisconsini legfelsőbb bíróság testületében.
Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo