Magyarország csak hatodik!

A legveszélyesebb utak Közép-Európában, míg a legbiztonságosabbak az EU északi tagállamaiban, valamint Máltán találhatóak - áll egy most megjelent Eurostat jelentésben. A dokumentum szerint 2004-ben 1,8 millió ember sérült meg az európai utakon.

A jelentés szerint a tagállamok a 1994-es állapotokhoz képest 2004-re nagy előrelépést tettek az utak biztonságának javítása érdekében, bár a nyugat-kelet választóvonal továbbra is megmaradt.

A legtöbb halálos áldozatot követelő közúti baleset (egymillió autóra vetítve) Lettországban (752), Romániában (749), Litvániában (571) és Szlovákiában (507) történt, míg a legalacsonyabb számokat Máltán (61), Svédországban (117), Nagy-Britanniában (121), Hollandiában (126) és Németországban (129) jegyezték fel.  Magyarországon 2004-ben egy millió személyautóra vetítve 458 haláleset történt, amellyel hazánk a hatodik legrosszabb eredményt érte el. 

Bréma, Bécs és Brüsszel

A halálos áldozatok számát tekintve a legbiztonságosabb utak az észak-nyugat európai városok közelében találhatóak. 2004-ben a legkevesebb halálos áldozat (egy millió autóra vetítve, mindössze 23) a németországi Brémában volt, de Berlin, Bécs, Stockholm és Brüsszel is a biztonságos városok közé tartozik.

A közlekedési módozatok közül egyértelműen a közúti közlekedés a legveszélyesebb. A Közösségi Közúti Baleseti Adatbázis (CARE) szerint 2004-ben a 25 tagú EU-ban 1,3 millió autóbaleset történt, amelyekben körülbelül 1,8 millió ember sérült meg, közülük 285 ezren súlyosan. A balesetekben 43, 358 ezer ember vesztette életét, amely azt jelenti, hogy egymillió európaira átlagosan 95 halálos kimenetelű autóbaleset jutott.

Az EU tagállamai nemrég állapodtak meg, hogy az EU-ban egységes jogosítványt vezetnek be, és közös követelményeket állítanak fel a képzés, valamint az orvosi vizsgálatok tekintetében is. Az Európai Bizottság pedig javaslatot terjesztett elő, amelyben az autók állandó világítását tenné kötelezővé, amellyel szerinte a halálos balesetek számát 3-5 százalékkal, azaz 1200-2000-el lehetne csökkenteni évente.

Véleményvezér

Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.
Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak

Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak 

Az egykori magyar sikerágazat rosszul teljesít.
Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t

Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t 

Lassan bármerre megyünk kisebb árakkal találkozunk, mint itthon.
Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort

Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort 

Reméljük lesz indiai szelfi is.
Megvan az új lengyel minimálbér, alulmaradtunk

Megvan az új lengyel minimálbér, alulmaradtunk 

Hol van már a Magyarország jobban teljesít szlogen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo