Legyünk öntudatos vásárlók!

Kampány indult Magyarországon, hogy tájékoztassák a lakosságot a fogyasztói jogaikról, illetve, hogy erősítsék a vásárlók helyzetét.

A tegnap kezdődött "Az EU-ban minden fogyasztó élhet a jogaival. Legyen tisztában velük!" információs kampány a fogyasztók jogait ismerteti a szavatosság és jótállás, a fogyasztói hitel és az internetes vásárlás kiemelt témakörein keresztül - jelentette be Meglena Kuneva, az Európai Bizottság fogyasztóvédelemért felelős tagja. A televíziós és internetes hirdetésekben a Mézga család rajzfilmfiguráit láthatjuk, ahol Aladár a jogait ismerő, magabiztos és öntudatos fogyasztót személyesíti meg. (Augusztusban is adtak egy lökést a fogyasztóvédelemnek, amikor egy új hatósággal erősítették a vásárlók védelmét)

A kampány októberétől jövő júniusig tart, melynek további elemei a külön a kampányhoz kidolgozott információs adatlapok, valamint különböző programok, amelyek a fogyasztókat, illetve az üzleti élet és a média szereplőit is bevonják.

A budapesti sajtókonferencián Kuneva asszony elmondta, hogy egy 2007 májusában, Magyarországon készített felmérés szerint:

  • a 25 és 45 év közötti magyar fogyasztók 50 százaléka nem tudta, milyen jogok illetik meg, ha a megvásárolt készülék nem működik megfelelően
  • 60 százalékuk azt állítja, hogy nem tudja, milyen jogokkal élhet a mosógép- vagy autóvásárlás céljából igényelt hitel felvételekor  
  • mintegy 70 százalékuk nem ismeri az online vásárlás során fennálló jogait  
  • és mindenekelőtt túlnyomó többségük többet szeretne tudni fogyasztói jogairól.

 A kampányt megelőzően folytatott fókuszcsoportos felmérés is azt mutatja, hogy a magyarok örömmel vennék a pontos útmutatást jogaik gyakorlásához. A fogyasztói jogokat gyakran nehezen érthetőnek találják, mivel általában bonyolult jogi zsargon formájában vannak megfogalmazva. További információért az érdeklődő fogyasztók az OFE-t hívhatják a (+36 1) 311 7030-as számon, vagy meglátogathatják honlapjukat is a www.ofe.hu címen. Az OFE ezen kívül rendszeres tájékoztatást ad a fogyasztói jogokat érintő változásokról, illetve érdekes, termékeket összehasonlító tesztekről a Kosár c. magazinukban, mely a www.kosarmagazin.hu címen is elérhető. (Nemcsak az itthon vásárolt, hanem a külföldről hozott árukra is lehet panaszkodni)

Véleményvezér

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.
Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország

Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország 

A hadiipari részvényeké a jövő.
Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.
Már Bulgária is faképnél hagyott minket

Már Bulgária is faképnél hagyott minket 

Dobhatják a levát a bolgárok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo