Lassan mindenki online, de a postai csekk tartja magát

10-ből 6-an továbbra is postai csekken törlesztik tartozásaikat – derült ki az EOS Csoport legfrissebb kutatásából.

Európa egyik vezető kintlévőség-kezelő vállalatcsoportja, az EOS Csoport idén is elvégezte az adósok törlesztési szokásait vizsgáló kutatását, amelynek keretében több mint 600.000, 2016-ban Magyarországon kezelt ügyet vizsgált meg.

Kép: Wikipédia / Kovács Dániel

2015-höz képest tavaly nem történt jelentős változás a fizetési módokat tekintve: a nem jogi behajtás alatt álló tartozások törlesztését továbbra is leggyakrabban postai csekken fizeti a lakosság (2015: 59,8%, 2016: 60,1%), míg a banki átutalások 37,1%-ot tesznek ki. Ezzel stagnált a sárga csekkek visszaszorulásával jellemezhető trend – 2010 óta 83%-ról 60%-ra csökkent le a csekkes befizetések aránya. Ennek egyik oka lehet, hogy a csekkeket már QR kóddal is ellátják, ami lehetővé teszi a gyors, mobilos befizetést vagy a csekkautomatáknál, sorbanállás nélkül történő törlesztést is.

A kutatás külön is megvizsgálta a nők és a férfiak fizetési szokásait annak alapján, hogy a leginkább személyhez kapcsolódó szolgáltatás, a mobiltelefonhoz kapcsolódó tartozásokat hogyan törlesztik az adósok. Az arányok itt szinte változatlanok: a befizetések 51,7%-át a nők, míg 48,3%-át férfiak teljesítették. A férfiak átlagosan 19.109 forintot, míg a nők valamivel kisebb összeget, 16.234 forintot törlesztenek egy-egy befizetés alkalmával. Az átlagos befizetések 2015-höz képest nagyjából 10%-kal emelkedtek.

Paypassban már jók vagyunk: a kártyás vásárlások közel kétharmada érintéses
Folytatódott az elektronikus pénzforgalom bővülése 2017 első negyedévében: a kártyás forgalomban meghatározó lett az érintéses fizetés, a vásárlások 63 százaléka történt így, ami értékben a teljes forgalom közel felét jelentette - közölte a jegybank a honlapján csütörtökön.
A kutatás szerint a kintlévőség-kezelő vállalatok és az adósok közötti kapcsolattartás módjai közül továbbra is a postai levél a leggyakrabban használt forma, ám a vállalatok lehetőségeikhez mérten használják a telefonos és emailes kapcsolattartást is. Ebben jelentős változás, hogy az emailes kapcsolattartás gyakorisága folyamatosan emelkedik, míg a postai levél és a telefonos kapcsolattartás gyakorisága lassú csökkenést mutat.

A kutatás kitér a korai kapcsolatfelvétel és a részletfizetési megállapodások következtében megtakarított jogi költségekre is. „Elsődleges célunk, hogy még a korai szakaszban sikerüljön megállapodást kötnünk, mivel amennyiben egy ügy nem kerül jogi szakaszba, úgy nem merülnek fel vele kapcsolatban jogi többletköltségek sem. A vizsgált több mint 600.000 ügy esetében átlagosan mintegy 51.000 forintot tesz ki ez a többletköltség. Közös célunk az adósokkal a tartozás mindkét fél által elfogadható rendezése, így, amennyiben együttműködési hajlandóságot tapasztalunk, arra törekszünk, hogy megkönnyítsük a fizetést, azaz egyedi részletfizetési megállapodást kössünk. Ebben az esetben akár a további kamatozás is megállíthatóvá válhat” – emelte ki a kutatás kapcsán Somodi Bernadett, az EOS Faktor Zrt. értékesítési igazgatója.

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo