Kólát iszik a magyar

A szénsavas üdítőitalok 50 milliárd forintnál nagyobb kiskereskedelmi forgalma értékben 5 százalékkal emelkedett 2006 július-2007 júniusban, az előző hasonló időszakhoz képest. Mennyiségben 2 millió literrel nőttek az eladások, és meghaladják az 510 millió litert.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A lNielsen adatai szerint a legkedveltebb kóla íz népszerűsége tovább nőtt, és a bolti eladás majdnem fele jut rá. Utána a narancs és a szőlő következik. Egyre keresettebbek a light termékek. Mennyiségben a kiskereskedelmi értékesítés 29 százaléka jutott rájuk, 2006 július-2007 júniusban; 5 százalékponttal több, mint az előző év során. (A gyümölcslé is jól fogy itthon, nem is beszélve a sörről.)

Egy liter szénsavas üdítőital átlagos fogyasztói ára 109 forint, az idei júniusi adatok szerint, szemben az egy évvel korábbi 102, és a tavalyelőtti 103 forinttal.

Az átlagár alakulásában szerepet játszik egyebek mellett a kiszerelések mérete, a bottípusok részaránya és a kereskedelmi márkák súlya. Ebből a szempontból figyelemre méltó, hogy az alacsony átlagáron adott, két literes, nem visszaváltható műanyag palackos kiszerelésben adják el az összes szénsavas üdítőital több mint kétharmadát, és a tendencia növekszik. A kisebb, két decis és fél literes palackok részaránya viszont csökken.


forrás: NIelsen

A nem visszaváltható az élen

Az árversenyt diktáló modern bolttípusokban adják el a szénsavas üdítőital mind nagyobb részét. A 401-2 500 négyzetméter közötti csatorna 3 százalékponttal növelte részesedését, 2006 július-2007 június között, az előző évhez viszonyítva. A hipermarkettel együtt  a modern csatornk immár elviszik az összes eladott mennyiség felét.

A kereskedelmi márkák részaránya a mennyiségi értékesítésből ugyanúgy 23 százalék idén júniusban, mint a tavalyi hatodik hónapban. Tavalyelőtt még 20 százalékot regisztrált a Nielsen.

A kiszerelési anyagok közül a nem visszaváltható műanyag növelte amúgy is magas részarányát, és 90 százalék jut rá a mennyiségi eladásokból. Emelkedő tendencia jellemzi a fémdoboz pozícióját is, míg a visszaváltható műanyag palack trendje csökken. Az üveg részaránya pedig 1 százalék alatt marad.

Véleményvezér

Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo