Kólát iszik a magyar

A szénsavas üdítőitalok 50 milliárd forintnál nagyobb kiskereskedelmi forgalma értékben 5 százalékkal emelkedett 2006 július-2007 júniusban, az előző hasonló időszakhoz képest. Mennyiségben 2 millió literrel nőttek az eladások, és meghaladják az 510 millió litert.

A lNielsen adatai szerint a legkedveltebb kóla íz népszerűsége tovább nőtt, és a bolti eladás majdnem fele jut rá. Utána a narancs és a szőlő következik. Egyre keresettebbek a light termékek. Mennyiségben a kiskereskedelmi értékesítés 29 százaléka jutott rájuk, 2006 július-2007 júniusban; 5 százalékponttal több, mint az előző év során. (A gyümölcslé is jól fogy itthon, nem is beszélve a sörről.)

Egy liter szénsavas üdítőital átlagos fogyasztói ára 109 forint, az idei júniusi adatok szerint, szemben az egy évvel korábbi 102, és a tavalyelőtti 103 forinttal.

Az átlagár alakulásában szerepet játszik egyebek mellett a kiszerelések mérete, a bottípusok részaránya és a kereskedelmi márkák súlya. Ebből a szempontból figyelemre méltó, hogy az alacsony átlagáron adott, két literes, nem visszaváltható műanyag palackos kiszerelésben adják el az összes szénsavas üdítőital több mint kétharmadát, és a tendencia növekszik. A kisebb, két decis és fél literes palackok részaránya viszont csökken.


forrás: NIelsen

A nem visszaváltható az élen

Az árversenyt diktáló modern bolttípusokban adják el a szénsavas üdítőital mind nagyobb részét. A 401-2 500 négyzetméter közötti csatorna 3 százalékponttal növelte részesedését, 2006 július-2007 június között, az előző évhez viszonyítva. A hipermarkettel együtt  a modern csatornk immár elviszik az összes eladott mennyiség felét.

A kereskedelmi márkák részaránya a mennyiségi értékesítésből ugyanúgy 23 százalék idén júniusban, mint a tavalyi hatodik hónapban. Tavalyelőtt még 20 százalékot regisztrált a Nielsen.

A kiszerelési anyagok közül a nem visszaváltható műanyag növelte amúgy is magas részarányát, és 90 százalék jut rá a mennyiségi eladásokból. Emelkedő tendencia jellemzi a fémdoboz pozícióját is, míg a visszaváltható műanyag palack trendje csökken. Az üveg részaránya pedig 1 százalék alatt marad.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo