Szanyi Tibor, az MSZP önkormányzati kampányának politikai irányítója szerint a harminc év alatti generáció szinte kizárólag az interneten szerzett impulzusok alapján dönt a szavazatáról, ezért mára a legtöbb párt és pártvezető megtalálható a közösségi oldalakon. „Az LMP-nek többezres csoportjai, illetve rajongói oldala van, a facebookos csapatuk pedig folyamatosan kommunikál a választókkal" - nyilatkozta a Népszabadságnak Vágó Gábor, LMP-s országgyűlési képviselő, aki a lap szerint az egyik legaktívabb facebookoló politikus.
"A közösségépítésnek komoly rövid és hosszú távú haszna van, de épp ilyen erős romboló erővel is bírhat" mondta Vasali Zoltán a Progresszív Intézet munkatársa, hozzátéve, hogy „a kritika erősebb közösségszervező erő, mint a pozitív támogatás". Véleménye szerint ezek a felületek manapság pont azt a nimbuszt rombolják szét játékos és kritikus cinizmussal, amit milliókért próbál megteremteni egy egész kormányzati kommunikációs apparátus. Jó példa lehet erre a nemrégiben Orbán Viktor Facebookos oldalára feltöltött melegpornó-video, melynek híre bejárta a sajtót.