A 256 darabból álló puzzle-t az első verzió sikerére és tapasztalataira alapozva nyolc éven keresztül fejlesztették. Piaci bevezetése óta az Eternety I köré Európa-szerte hatalmas rajongótábor szerveződött. A játék különlegessége és egyben nehézsége is abban rejlik, hogy az egész elkészültéig a már összeillesztett részek esetében sem lehetünk soha biztosak abban, hogy amit kiraktunk, az valóban a helyén van. Bármelyik pillanatban kiderülhet, hogy a már kirakott rész nem folytatható, és a feladat kezdődik elölről. Az Eternety II esetében a játékosok mindössze három biztos pontra támaszkodnak, a játéknak ugyanis három olyan eleme van, amelynek biztos a helye.
Az Eternety feltalálója szerint a több ezer lehetséges megoldás valamelyikére gyakorlatilag bárki rábukkanhat, legyen akár 5, akár 95 éves. A megoldást a vállalkozó kedvűek csapatban is kidolgozhatják, a győztesnek járó csekken azonban kizárólag egy személy neve szerepel majd. A nyereményen persze a csapat tagjai belátásuk szerint osztozkodhatnak. Az Eternety II-höz magyar website is készült, ahol a látogatók információkat olvashatnak a játékról és kipróbálhatják online próbajáték formájában, ezenkívül különböző fórumokon tapasztalataikat is megoszthatják majd egymással.
Hogyan veselkedj neki a megoldásnak?
Első lépésként helyezzük el a 139-es alapdarabot a táblán. Ezt követően minden további darabot a mintás felével felfelé fordítva helyezünk el. Illesszünk össze minden színt és szimbólumot annyi szomszédos oldallal, amennyivel lehet. A tábla széleit alkotó elemek szürke oldalukról ismerhetők fel.
A játék célja, hogy minden egyes darabot úgy helyezzünk el, hogy se hézagok, se átfedések ne maradjanak. A játék kidolgozói szerint több ezer különböző kirakási kombináció létezik, amelyek közül csak egyetlen győztes megoldás van.
Ha úgy véljük, megtaláltuk a helyes megoldást, nincs más dolgunk, mint a lehető leggyorsabban beküldeni. A részletekről bővebben a játék hivatalos weboldalán olvashatnak az érdeklődők (www.EternetyII.com). A beküldött megoldásokat 2008. december 31-én vizsgálják meg. Ha az első kitűzött dátumig nem születik egyetlen helyes kombináció sem, a beküldési határidő 2009. december 31-ére módosul. A győztes a beküldési határidő után 14 napon belül értesítést kap e-mailben, illetve telefonon.
A megoldáshoz a 36 és 72 darabos kulcs puzzle is közelebb vihet, amely remek segítséget jelenthet az Eternety II előtti gyakorláshoz. Ráadásul a gyakorló játékok megoldásának beküldői további segítséget is kapnak: az Eternety II-höz tartozó egy-egy darab helyét a főjátékban (a három kötött helyű alkotórész mellé).#page#
A játék története
A 209 darabos Eternety I puzzle ötlete Christopher Monckton, Margaret Thatcher korábbi politikai tanácsadójának nevéhez fűződik, aki tanácsadói munkáját követően a Today című brit napilap szerkesztőjeként is dolgozott.
A megoldásra a játék megjelenése után öt hónappal bukkant rá egy egyetemista páros. Azt egyelőre azonban senki nem tudja, vajon mennyi időbe telik majd ugyanez a nyolc éven keresztül fejlesztett Eternety II esetében. Annyi azonban biztos, hogy több ezer megoldási mód létezik.
A játék 1999-es elindítása után igen jelentős publicitást kapott a világon mindenütt, amiben a kihívás mellett az egymillió fontos fődíj is nagy szerepet játszott. Az Eternety elindulásáról többek között a három legnagyobb brit televízió hírműsorai is tudósítottak. A játék népszerűségét jól tükrözi, hogy az Eternety a maga 35 fontos (kb. 14 000 forint) árával a leggyorsabban fogyó puzzle lett, amelyet az Egyesült Királyságban valaha is piacra dobtak. Az Eternety Európában, Törökországban és Ausztráliában is rendkívül kelendőnek bizonyult. Ausztráliában 1999-ben az Év Puzzle-jének választották. A játék népszerűségét még tovább növelte, amikor a kampányért felelős PR-ügynökség kiszivárogtatta, hogy a játék feltalálója eladja 67 szobás házát, hogy ki tudja fizetni a nyereményt annak a győztesnek, aki legkésőbb az év végéig képes megoldani az Eternety rejtélyét. Bár a ház eladásáról szóló hír utóbb kacsának bizonyult, a sztori hozzájárult ahhoz, hogy az indulást követő 18 hónapban mintegy 500 ezer játékot adtak el.
Az Eternety I fődíjának átadása után, nyolcéves előkészítő munkát követően most végre elkészült az Eternety II. A játék újítása a hagyományos puzzle-höz képest az egyes darabok sajátos mintázatában rejlik. Az puzzle minden darabja a mintaelemek különböző kombinációit tartalmazza, amelyek mindegyikének megvan a helye a rendszerben.
A 2007. július 28-án induló verseny győztese 2 millió dollárral lesz gazdagabb. Reméljük a helyes megoldás Magyarországról érkezik majd.