Internetezési szokások (NRC felmérés)

Az NRC 2001. novemberi NetPanel kutatása a 18-59 év közötti, heti többszöri (heavy) internetezôk internet használati szokásait kutatta, ezen belül vizsgálta a felhasználók internet-hozzáférésének jellemzôit, valamint az igénybe vett internet-szolgáltatóval kapcsolatos véleményét és elégedettségét. A kutatás foglalkozott a honlapok látogatásának legfôbb tényezôivel is. A megkérdezés külön részét jelentette a megkérdezetteknek az afganisztáni háborúról alkotott véleményének és hírolvasási szokásainak felmérése.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Otthoni internet-használat
Az otthoni, heavy internetezôk háztartásainak 70%-ában az internet-hozzáférés modemen keresztül történik, 17% esetében ISDN vonalon keresztül, szélessávú (kábel, adsl) eléréssel kevesebb, mint 10% rendelkezik.Otthon a felhasználók legnagyobb része, 57%-a 10 óránál kevesebbet tölt átlagosan egy héten az interneten.További 23%-a 11-20 órát, 20%-a pedig több mint 21 órát. A megkérdezettek bevallása szerint az általuk az interneten eltöltött idô nem változott az adott hónapban meghatározó mértékben a megelôzô idôszakhoz képest. Otthoni
elôfizetésüknél a vizsgált felhasználók közül legtöbben (34,5%) az Axelero szolgáltatását veszik igénybe, ingyenes hozzáférést 18,5%-uk használ. Szolgáltatójukkal a Chello felhasználói voltak a legelégedettebbek, míg a legtöbb elôfizetôvel rendelkezô Axelero a harmadik helyen áll a rangsorban. Az ügyfelei által második legmagasabban értékelt szolgáltató a Kiwwi volt.

Munkahelyi internet-használat
A munkahelyi heavy internetezôk esetében az internet-kapcsolatot leggyakrabban ISDN csatlakozás biztosítja (27%). A munkahelyen az internet-használattal eltöltött idô a megkérdezettek 66%-a
esetében kevesebb, mint heti 10 óra, 21%-nál 11-20 óra, 13%-nál pedig több mint 21 óra. Az internetezéssel töltött idô lényegében itt sem változott a megelôzô idôszakhoz képest. A munkahelyi hozzáféréssel rendelkezô heavy internetezôk 38%-a nem tudta megnevezni munkahelyének internet-szolgáltatóját. Az Axelero itt is az elsô helyen áll a hozzáférés szolgáltatásában, aránya 25%-os. Második helyen a Datanet szerepel 7%-kal. Bár a munkahelyi hozzáféréssel rendelkezôket vizsgálva is az Axelero biztosítja a legtöbb elôfizetô számára az internetet, a Datanet felhasználói elégedettebbek a szolgáltató cégükkel.

Frissesség és hitelesség: ami egy honlapnál igazán számít
A vizsgált heavy internetezôk 73%-a négy vagy több web-helyet látogat meg rendszeresen. A honlapok meglátogatásának tényezôjeként tartalmi szempontból a frissességet és a hitelességet, működés, felépítés szempontjából a gyors letölthetôséget és a könnyű tájékozódás szerepét értékelték legmagasabbra. A testreszabhatóság lehetôségét kevéssé fontosnak ítélték a felhasználók. Az oldalak kivitelezésének
szerepét a honlapok látogatásában átlagos fontosságúnak értékelték a válaszadók.
Az oldalakat értékelve, az internetezôk a startlap.hu fô vonzerejének az áttekinthetôséget és a kezelhetôséget jelölték meg. Az origo.hu elônyeként elsôsorban friss és aktuális híreit emelték ki az internetezôk,
valamint a portált tartalmasnak, változatosnak és kreatívnak értékelték. Ehhez hasonlóan az index.hu esetében is a friss és aktuális cikkek nyújtották a látogatók számára a web-hely elsôdleges elônyét, amelyeket a különbözô általuk érdekesnek ítélt témákban találhattak.

Afganisztáni háború
Az afganisztáni háborúval kapcsolatos híreket a heavy internetezôk 78%-a figyelte rendszeresen. Az elsôdleges hírforrást 59%-uk számára a televízió jelentette, és csak 23%-uk használta leggyakrabban az internetet hírek szerzésére. A hírek olvasásához a vizsgált internetezôk 91%-a használ magyar nyelvű honlapokat, míg a nyugati honlapokat 18%, a külföldi nem nyugati honlapokat pedig csak a világhálóra kapcsolódók 2,2%-a keresi fel
ilyen célból. A megkérdezett heavy internetezôk 41%-a egyetértett azzal a kijelentéssel, hogy a háború oka az iszlám és a nyugat ellentéte, közel ugyanennyien, 38%-ban viszont nem értettek egyet ezzel. Azt, hogy a háború világháborúhoz vezethet 44%-uk nem fogadta el, viszont 34% egyetértett vele. A válaszadók legnagyobb arányban (68%) a félek, hogy én is a biológiai hadviselés áldozatává válok mondatot utasították el, legtöbben az iszlám országok hajlamosak a terrorizmusra állítást fogadták el részben vagy teljes mértékben.

(A kutatás módszertana: A kutatás módszere online kérdôíves adatfelvétel. A megkérdezettek a kutatásról email-en keresztül kaptak értesítést. Az érvényes kérdôívek száma: 2 112. Az adatfelvétel ideje 2001. november 13-25. A mintát országos reprezentatív kutatásból kapott offline adatok alapján súlyozták a 18-59 éves heti többszöri (heavy) internetezôkre nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus, valamint az internetezés gyakorisága alapján.)

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo