Indul a roham a gumisoknál

Autósok százezrei keresik fel ezekben a hetekben a szervizeket, hogy lecseréljék a téli gumit. A hideg, szeszélyes márciusi időjárás miatt idén később kezdődik a roham, de érdemes időpontot foglalni - az Abroncs Kereskedőház szerint.

A 2013-as márciusi nagy havazás óta minden tavasszal lényegesen óvatosabbak az autósok és hetekkel későbbre időzítik az időszakos kerékcserét. Tiszay Árpád, az Abroncs Kereskedőház kereskedelmi vezetője a vállalat partnereitől beérkezett információk alapján elmondta: a szeszélyes időjárás az ország szinte egész területén megfontoltságra késztette az autósokat, így várhatóan Húsvét után egyszerre indul el a szezon keleti és nyugati országrészekben is.

Kerékcsere az Abroncs Kereskedőháznál

Ennek csúcsa április közepére várható és május első heteire enyhül a szervizekre helyeződő nyomás. Az abroncsszektorban is tapasztalható szakemberhiány miatt előfordulhat, hogy akár egyhetes, tíznapos várakozással is számolniuk kell az ügyfeleknek.

Az elmúlt években már jelentős javulás érzékelhető a szezonális kerékcserék területén. Míg a pénzügyi válság idején az autók egy részén különféle okokból nyáron is téli gumikon közlekedtek, ma már szerencsére ez egyre kevésbé jellemző.

A nyári abroncs más összetételű kompozit anyagból áll, mint a téli, hiszen arra tervezték, hogy az 50-60 fokosra hevült aszfalton se kenődjön. A nyári melegben hamarabb elkopik a téli szett és akkor hamar megint abroncsokat kell venni.

Ami a legfontosabb, hogy

egy jó minőségű nyári abronccsal felszerelt autó fékútja közel harmadával is rövidebb lehet, mintha téli abroncs feszülne a kerekeken.
Sok autószerviz csak annak látszik
Az országban felmért több mint ötezer autószerviz ötöde már nem létezik a bejelentett telephelyén, és kevesebb mint fele folytat szerviztevékenységet, illetve rendelkezik az ehhez szükséges műszerekkel, berendezésekkel – derült ki egy kutatásból.
Egy új, személyautóra tervezett abroncs esetében a profilmélység 6-12 milliméter között van, az előírások szerint legfeljebb 1,6 milliméter mélységig lehet használni, ám ez már rendkívül balesetveszélyes. Általában a nyolc-tíz évnél idősebb abroncsokat a profilmélységtől függetlenül cserélni kell.

A korszerű nyári abroncsokat úgy tervezik, hogy vízelvezetés szempontjából is kiemelkedőek legyenek. Egy komoly tavaszi, nyári esőzés során könnyen előfordulhat, hogy a lejtők alján összegyűlik a víz, és ilyenkor megnő a vízen csúszás veszélye.

 

 

 

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo