Hűség vagy hitel? Mindegy, imádjuk!

Az átlagos vagy annál jobb anyagi körülmények között élő felnőttek tárcájában jellemzően hat kártya található – derül ki a Budapest Bank kutatásából. Persze olyan is van, akinek húsz.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Forrás: Pixabay

A megkérdezettek többségének két bankkártyája van, emellett pedig négy törzsvásárlói kártyával is rendelkeznek. A hűségkártyákhoz kapcsolódó kedvezményeket a kártyabirtokosok 80%-ban kihasználják, ezzel szemben a hitelkártyák nyújtotta előnyökre jóval kevésbé figyelnek oda.

A felmérés eredményei szerint az egy főre eső kártyaszám 5,5, a betéti kártyákat, hitelkártyákat és törzsvásárlói kártyákat is figyelembe véve. Betéti kártyával szinte minden megkérdezett rendelkezik, 60%-nak pedig hitelkártyája is van, átlagosan 365 ezer forintos hitelkerettel. Néhányan az átlagot messze meghaladó számú kártyát hordanak maguknál: így van, akinek a pénztárcája hét darab bankkártyát rejt, és olyan is akadt, aki húsz törzsvásárlói kártyát gyűjtött össze.

A bevásárlások során egyre inkább teret nyernek a különböző, túlnyomórészt a kereskedők által kibocsátott hűségkártyák: a felmérés szerint a hazai lakosságnak átlagosan négy törzsvásárlói kártyája van. A legtöbben hipermarketekben, élelmiszerboltokban kedvezményt nyújtó hűségkártyával rendelkeznek (79%), ezt követik a benzinkutak törzsvásárlói kártyái (53%) és a drogériák plasztikjai (52%). Az ilyen kártyák által nyújtott előnyöket a kártyabirtokosok 80%-a ki is használja, csak 19% mondja, hogy nem él velük, mert ehhez nem használja elégszer a kártyát, vagy esetleg nem érdeklik az ezekkel igénybe vehető kedvezmények.

Forrás: Budapest Bank

Bár ma már a legtöbb hitelkártyához kedvezmény is kapcsolódik, ezzel sokan nincsenek tisztában: a kártyabirtokosok több mint 20%-a nem tudott választ adni arra a kérdésre, hogy saját plasztikja biztosít-e ilyen előnyt.

Azok, akiknek a hitelkártyája nyújt valamilyen kedvezményt (és erről tudnak is), többnyire pénzvisszatérítést kapnak kibocsátó bankjuktól, ezt követik a különböző pontgyűjtési lehetőségek és a vásárláskor érvényesíthető azonnali árkedvezmények. A hitelkártyás kedvezmények ugyanakkor csak a kártyabirtokosok 46%-ánál befolyásolják azt, hogy hol és mit vásárolnak.

Forrás: Budapest Bank

A hitelkártyák előnyei még nem tudatosultak a kártyabirtokosokban: ez nemcsak abban mutatkozik meg, hogy a megkérdezettek 20%-a nem ismeri a saját kártyájához kapcsolódó kedvezményeket, hanem abban is, hogy 12%-uk készpénzt is szokott felvenni az ATM-ből hitelkártyájával annak ellenére, hogy ez az egyik legdrágább banki tranzakció.

„A Budapest Bank tapasztalatai is alátámasztják a kutatás eredményeit, amely szerint sokan még mindig nincsenek tisztában azzal, hogyan lehet legjobban kihasználni a hitelkártyával járó előnyöket. Javasoljuk, hogy a hitelkártyák kiválasztásánál a kártyával igénybe vehető kedvezményekre és plusz szolgáltatásokra is fordítsanak nagy figyelmet, hiszen azok jelentősen meghaladhatják a kártyához kapcsolódó díjakat” – mondta el Ország Mária, a Budapest Bank hitelkártya termékmenedzsere.

Véleményvezér

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo