Hűség vagy hitel? Mindegy, imádjuk!

Az átlagos vagy annál jobb anyagi körülmények között élő felnőttek tárcájában jellemzően hat kártya található – derül ki a Budapest Bank kutatásából. Persze olyan is van, akinek húsz.

Forrás: Pixabay

A megkérdezettek többségének két bankkártyája van, emellett pedig négy törzsvásárlói kártyával is rendelkeznek. A hűségkártyákhoz kapcsolódó kedvezményeket a kártyabirtokosok 80%-ban kihasználják, ezzel szemben a hitelkártyák nyújtotta előnyökre jóval kevésbé figyelnek oda.

A felmérés eredményei szerint az egy főre eső kártyaszám 5,5, a betéti kártyákat, hitelkártyákat és törzsvásárlói kártyákat is figyelembe véve. Betéti kártyával szinte minden megkérdezett rendelkezik, 60%-nak pedig hitelkártyája is van, átlagosan 365 ezer forintos hitelkerettel. Néhányan az átlagot messze meghaladó számú kártyát hordanak maguknál: így van, akinek a pénztárcája hét darab bankkártyát rejt, és olyan is akadt, aki húsz törzsvásárlói kártyát gyűjtött össze.

A bevásárlások során egyre inkább teret nyernek a különböző, túlnyomórészt a kereskedők által kibocsátott hűségkártyák: a felmérés szerint a hazai lakosságnak átlagosan négy törzsvásárlói kártyája van. A legtöbben hipermarketekben, élelmiszerboltokban kedvezményt nyújtó hűségkártyával rendelkeznek (79%), ezt követik a benzinkutak törzsvásárlói kártyái (53%) és a drogériák plasztikjai (52%). Az ilyen kártyák által nyújtott előnyöket a kártyabirtokosok 80%-a ki is használja, csak 19% mondja, hogy nem él velük, mert ehhez nem használja elégszer a kártyát, vagy esetleg nem érdeklik az ezekkel igénybe vehető kedvezmények.

Forrás: Budapest Bank

Bár ma már a legtöbb hitelkártyához kedvezmény is kapcsolódik, ezzel sokan nincsenek tisztában: a kártyabirtokosok több mint 20%-a nem tudott választ adni arra a kérdésre, hogy saját plasztikja biztosít-e ilyen előnyt.

Azok, akiknek a hitelkártyája nyújt valamilyen kedvezményt (és erről tudnak is), többnyire pénzvisszatérítést kapnak kibocsátó bankjuktól, ezt követik a különböző pontgyűjtési lehetőségek és a vásárláskor érvényesíthető azonnali árkedvezmények. A hitelkártyás kedvezmények ugyanakkor csak a kártyabirtokosok 46%-ánál befolyásolják azt, hogy hol és mit vásárolnak.

Forrás: Budapest Bank

A hitelkártyák előnyei még nem tudatosultak a kártyabirtokosokban: ez nemcsak abban mutatkozik meg, hogy a megkérdezettek 20%-a nem ismeri a saját kártyájához kapcsolódó kedvezményeket, hanem abban is, hogy 12%-uk készpénzt is szokott felvenni az ATM-ből hitelkártyájával annak ellenére, hogy ez az egyik legdrágább banki tranzakció.

„A Budapest Bank tapasztalatai is alátámasztják a kutatás eredményeit, amely szerint sokan még mindig nincsenek tisztában azzal, hogyan lehet legjobban kihasználni a hitelkártyával járó előnyöket. Javasoljuk, hogy a hitelkártyák kiválasztásánál a kártyával igénybe vehető kedvezményekre és plusz szolgáltatásokra is fordítsanak nagy figyelmet, hiszen azok jelentősen meghaladhatják a kártyához kapcsolódó díjakat” – mondta el Ország Mária, a Budapest Bank hitelkártya termékmenedzsere.

Véleményvezér

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött 

A németek keményebbek lennének Moszkvával.
A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo