Hűség vagy hitel? Mindegy, imádjuk!

Az átlagos vagy annál jobb anyagi körülmények között élő felnőttek tárcájában jellemzően hat kártya található – derül ki a Budapest Bank kutatásából. Persze olyan is van, akinek húsz.

Forrás: Pixabay

A megkérdezettek többségének két bankkártyája van, emellett pedig négy törzsvásárlói kártyával is rendelkeznek. A hűségkártyákhoz kapcsolódó kedvezményeket a kártyabirtokosok 80%-ban kihasználják, ezzel szemben a hitelkártyák nyújtotta előnyökre jóval kevésbé figyelnek oda.

A felmérés eredményei szerint az egy főre eső kártyaszám 5,5, a betéti kártyákat, hitelkártyákat és törzsvásárlói kártyákat is figyelembe véve. Betéti kártyával szinte minden megkérdezett rendelkezik, 60%-nak pedig hitelkártyája is van, átlagosan 365 ezer forintos hitelkerettel. Néhányan az átlagot messze meghaladó számú kártyát hordanak maguknál: így van, akinek a pénztárcája hét darab bankkártyát rejt, és olyan is akadt, aki húsz törzsvásárlói kártyát gyűjtött össze.

A bevásárlások során egyre inkább teret nyernek a különböző, túlnyomórészt a kereskedők által kibocsátott hűségkártyák: a felmérés szerint a hazai lakosságnak átlagosan négy törzsvásárlói kártyája van. A legtöbben hipermarketekben, élelmiszerboltokban kedvezményt nyújtó hűségkártyával rendelkeznek (79%), ezt követik a benzinkutak törzsvásárlói kártyái (53%) és a drogériák plasztikjai (52%). Az ilyen kártyák által nyújtott előnyöket a kártyabirtokosok 80%-a ki is használja, csak 19% mondja, hogy nem él velük, mert ehhez nem használja elégszer a kártyát, vagy esetleg nem érdeklik az ezekkel igénybe vehető kedvezmények.

Forrás: Budapest Bank

Bár ma már a legtöbb hitelkártyához kedvezmény is kapcsolódik, ezzel sokan nincsenek tisztában: a kártyabirtokosok több mint 20%-a nem tudott választ adni arra a kérdésre, hogy saját plasztikja biztosít-e ilyen előnyt.

Azok, akiknek a hitelkártyája nyújt valamilyen kedvezményt (és erről tudnak is), többnyire pénzvisszatérítést kapnak kibocsátó bankjuktól, ezt követik a különböző pontgyűjtési lehetőségek és a vásárláskor érvényesíthető azonnali árkedvezmények. A hitelkártyás kedvezmények ugyanakkor csak a kártyabirtokosok 46%-ánál befolyásolják azt, hogy hol és mit vásárolnak.

Forrás: Budapest Bank

A hitelkártyák előnyei még nem tudatosultak a kártyabirtokosokban: ez nemcsak abban mutatkozik meg, hogy a megkérdezettek 20%-a nem ismeri a saját kártyájához kapcsolódó kedvezményeket, hanem abban is, hogy 12%-uk készpénzt is szokott felvenni az ATM-ből hitelkártyájával annak ellenére, hogy ez az egyik legdrágább banki tranzakció.

„A Budapest Bank tapasztalatai is alátámasztják a kutatás eredményeit, amely szerint sokan még mindig nincsenek tisztában azzal, hogyan lehet legjobban kihasználni a hitelkártyával járó előnyöket. Javasoljuk, hogy a hitelkártyák kiválasztásánál a kártyával igénybe vehető kedvezményekre és plusz szolgáltatásokra is fordítsanak nagy figyelmet, hiszen azok jelentősen meghaladhatják a kártyához kapcsolódó díjakat” – mondta el Ország Mária, a Budapest Bank hitelkártya termékmenedzsere.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo