Hol laknak a gazdagok?

A GfK Hungária Piackutató Intézet vásárlóerő tanulmánya szerint Magyarország legtehetősebb vidéki települése Hévíz. Vásárlóerő szempontjából az ország nyugat-keleti megosztottsága továbbra is fennáll: megyék rangsorában továbbra is Győr-Moson-Sopron megye vezet és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye a sereghajtó.

Az egy főre jutó vásárlóerő szempontjából idén Hévíz a vidék abszolút győztese (vásárlóerő index: 146,9), mely előkelő pozícióját feltehetően a Balaton közelsége és termálvizei, illetve az erre épülő turisztikai vállalkozások együtt biztosítják. Két évvel ezelőtt Hévíz még a második volt a vidéki települések rangsorában, bár vásárlóerő indexe némileg nagyobb, 148,8 volt. Hévíz vásárlóereje az utóbbi néhány évben emelkedett számottevően, ugyanis 2002-ben még a 26. helyen állt a több, mint 3000 települést magában foglaló listán.

Az idei év legmagasabb vásárlóerő indexű vidéki települései között második helyen Telki áll. (vásárlóerő index: 141,7). Ez a település két évvel ezelőtt negyedik volt a vidéki települések rangsorában, 2002-ben viszont 155,2-es vásárlóerő index értékkel a dobogó legfelső fokán állt. Telkit 2006-ban Balatonföldvár (vásárlóerő index: 138,2), és Tihany (vásárlóerő index: 134,9) követik az élbolyban.


forrás: GfK Hungária Vásárlóerő Index 2006-2007

A tanulmány megállapításai szerint Magyarországon a 2004. évi időszakhoz képest jelentős változás nem történt. Az öt legkisebb egy főre jutó vásárlóerővel rendelkező település (sorban Kiscsécs, Csenyéte, Rakaca, Gilvánfa, Szakácsi) többsége esetében némi javulás érzékelhető, de az ő vásárlóerejük még így is csupán az országos átlag nem egészen harmadát teszik ki. E települések kivétel nélkül a dél-dunántúli Baranya, illetve az ország legnagyobb gazdasági nehézségeivel küzdő megyéinek egyikében, Borsod-Abaúj-Zemplénben találhatók. Ez utóbbi megye egyébként a megyék rangsorában is a sereghajtók között áll, hiszen a 19 megyéből a 18. helyen szerepel. (vásárlóerő index: 82,9).

A GfK Csoport
idén ötödik alkalommal térképezte fel Magyarország megyéinek és településeinek vásárlóerejét. Az idei tanulmány újdonsága, hogy már a négy számjegyű postai irányítószám szerinti bontásban is elérhetők az adatok.
A megyék rangsorában Budapest vezet (vásárlóerő index: 135,4) a megyék mindegyikét megelőzve. A főváros 2000 óta tíz ponttal növelte vásárlóerejét, ami nagyon jelentős növekedés. Budapestet továbbra is a nyugati határvidéken elterülő Győr-Moson-Sopron megye (vásárlóerő index: 108,7) követi, az utolsó helyen pedig a gazdaságilag depressziós  Szabolcs-Szatmár-Bereg (vásárlóerő index: 80,3) áll.

A 2000 óta eltelt hat évben a megyék közötti különbség kissé nőtt:  Győr-Moson-Sopron megye tovább növelte előnyét a többiekkel szemben. Békés megyében csökkent leginkább ebben az időszakban az egy főre jutó vásárlóerő. Csökkenést tapasztaltak még Heves, Borsod-Abaúj-Zemplén, Jász-Nagykun-Szolnok, Nógrád, Somogy és Tolna esetében. A többi megye vásárlóereje a legfrissebb felmérés szerint nem változott számottevően ebben az időszakban.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo