Felkészültek a hókotrók a kerékpárutakra – Bécsben
Mivel a bécsi biciklisek negyede hóban, fagyban is ragaszkodik a kerékpárjához, az osztrák főváros köztisztasági vállalata mintegy 300 kilométernyi kerékpárutat kiemelten kezel a hideg évszakban. Akárcsak a főutakat, hóeséskor ezeket is folyamatosan takarítják, síkosságmentesítik.
Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
Az osztrák fővárosban a hideg évszakban sem elhagyatottak a kerékpárutak: a bécsi biciklisek negyede ugyanis télen is ragaszkodik a kedvenc közlekedési eszközéhez. Tavaly, az Opernringen egy átlagos decemberi napon például 2.307 biciklis kerekezett végig, ami mintegy nyolcszázzal több, mint öt évvel ezelőtt.
Mivel egyre több bécsi teker télen is, a város köztisztasági vállalata, az MA 48 kiemelten kezel egy mintegy 300 kilométer hosszú kerékpárút-hálózatot. Ezeket a bicikliutakat hóeséskor azonnal elkezdik letakarítani és síkosságmentesíteni, az összesen 1.379 kilométernyi bécsi kerékpárút-hálózat többi része pedig csak ez után következik. Aki nem biztos benne, hogy az iskolába, munkába vezető kerékpárút a kiemelt hálózat része-e, az az MA 48 hótelefonján érdeklődhet. Itt lehet azt is jelezni, ha valamelyik kerékpárút nincs megfelelően megtisztítva a hótól, jégtől.
Honorálnák a brit autósokat, ha figyelnek a kerékpárosokra
Olcsóbbá tennék a gépjárműbiztosítást a brit autósoknak, ha elvégeznek egy tanfolyamot, amitől nagyobb odafigyeléssel viseltetnének az utakon közlekedő kerékpárosok iránt. A brit közlekedési minisztérium egyúttal szigorúbban kezelné a kerékpársávban parkolást is.
A jól karbantartott kerékpárutak mellett azonban a bicikliseknek is érdemes betartaniuk néhány szabályt a biztonságos közlekedéshez. Havas, jeges utak esetén például nem árt kiengedni némi levegőt a kerekekből, a nyerget pedig érdemes alacsonyabbra állítani. Kerülni kell a hirtelen fékezést, a sebességet pedig a közlekedési viszonyokhoz kell igazítani. Nagyon fontos a láthatóság is. Az elektromos kerékpárok akkumulátorát célszerű meleg, fűtött helyiségben feltölteni, a bicikliláncot pedig gyakrabban olajozni, hogy ne kezdje ki a sós lé. (eurocommpr.hu)