A Budapesti Közlekedési Vállalat fontos szereplője, kiszolgálója minden budapesti hétköznapjának. Ami vele történik az sokunkra van hatással. Ezért sem mindegy hogy áll a vállalat szénája. Ennek okán az utóbbi idők botránykrónikái és immár rendszeresen a vállalatnál előkerülő problémák önálló tétellé emelték a Budapesti Kommunikációs Főiskola posztgraduális pr képzésének államvizsgáján.
A BKV olyan vállalatok mellé sorakozott fel, mint a Coca-Cola, a Mc Donald's vagy éppen BMW. A vállalatok esetében azokat a Public Relations fogalmait kellet értelmezni, mint: arculat, imázs, hírnév, válságszituációk, belső-külső kommunikáció.
"Újra kell építeni a vállalatot"
"A BKV láthatóan bajban van. A sorozatos botrányok pontosan azokat a rendszereket támadják, amelyek minden vállalat nagy értékei. A vállalat hírnevét teszi lassan tönkre az állandó "fekete címlap" jelenléte a vállalatnak. Az ügyfelek bizalmát a szolgáltatás évek óta nem javuló színvonala, a jegyárak emelkedése már eddig is kellően aláásta, a mai ügyeket már nem bírta el. Láthatóan megroppant. Már nem csak a cég ügyfelei -az utasok-, hanem a munkavállalók egy része is elveszítette a hitét a kenyéradójában, látható ez az érdekképviselet tárgyalási pozíciójából. Nagy gond, hogy már a vállalaton kívül is érzékelhető, hogy a lojalitás megszűnt a dolgozók egy meghatározó részéről. Óriási kárt szenvedett el a közlekedési társaság. Gyakorlatilag pr szempontból újra kell építeni a vállalatot." - mondja el a BKF PR képzésének a vezetője, Perlaky-Papp József, főiskolai docens.
"Láthatóan ebben az esetben értő pr-esre van szüksége a vállalatnak. A krízist kezelni kell. Nyilatkozni kell a nehéz helyzetben mielőbb. Méghozzá higgadtan és őszintén. Legalábbis hihető legyen az, amit a nyilvánosság kezelésével megbízott vezető mond. Ha ezt elmulasztják, akkor csak a zavar nő és amortizálódik a cég vagyona, az immateriális vagyona. Mi a pr képzésben számos nagyvállalati krízist dolgozunk fel esettanulmány formájában. Mérgezéseket, élelmiszerbiztonsági eseteket, márkahamisítási ügyeket vagy éppen a paksi atomerőmű évekkel ezelőtti reaktorzavarát, a dioxinos paprika által keltett hisztériát. Ezek a válságok szörnyűen hangzanak akkor, amikor tombolnak a sajtóban, de mindegyikre van értő, szakmai megoldás és ezt el is lehet sajátítani. Szerencsére a nálunk végzettek gyorsan el is kelnek a piacon a második diplomájuk megszerzése után, hiszen gyakorlati megoldásokkal gazdagodva találják meg a pr szakmában a helyüket. A BKV-nél is van megoldás. Csak el kell végre értő módon kezdeni kríziskommunikációt, a hírnévrekonstrukciót."- nyilatkozza a szakvezető.