Ezt is megértük: BKV-botrányok az államvizsgán

Ma már nem meglepő ha reggel kinyitjuk az újságot és a BKV kapcsán újabb hatalmas összegű tanácsadói szerződésre derül fény, a vesztegetési és végkielegítési ügy egy-egy kellemetlen részlete kerül elő vagy éppen nem tudunk munkába indulni, mert sztrájk vagy a buszok rossz műszaki állapota miatt nem indulnak el a járművek. De az mégiscsak új jelenség, hogy tételként szerepel a közlekedési társaság egy felsőoktatási intézmény államvizsgáján. - írja közleményében a BKF.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Budapesti Közlekedési Vállalat fontos szereplője, kiszolgálója minden budapesti hétköznapjának. Ami vele történik az sokunkra van hatással. Ezért sem mindegy hogy áll a vállalat szénája. Ennek okán az utóbbi idők botránykrónikái és immár rendszeresen a vállalatnál előkerülő problémák önálló tétellé emelték a Budapesti Kommunikációs Főiskola posztgraduális pr képzésének államvizsgáján.

A BKV olyan vállalatok mellé sorakozott fel, mint a Coca-Cola, a Mc Donald's vagy éppen BMW. A vállalatok esetében azokat a Public Relations fogalmait kellet értelmezni, mint: arculat, imázs, hírnév, válságszituációk, belső-külső kommunikáció.

"Újra kell építeni a vállalatot"

"A BKV láthatóan bajban van. A sorozatos botrányok pontosan azokat a rendszereket támadják, amelyek minden vállalat nagy értékei. A vállalat hírnevét teszi lassan tönkre az állandó "fekete címlap" jelenléte a vállalatnak. Az ügyfelek  bizalmát a szolgáltatás évek óta nem javuló színvonala, a jegyárak emelkedése már eddig is kellően aláásta, a mai ügyeket már nem bírta el. Láthatóan megroppant. Már nem csak a cég ügyfelei -az utasok-, hanem a munkavállalók egy része is elveszítette a hitét a kenyéradójában, látható ez az érdekképviselet tárgyalási pozíciójából. Nagy gond, hogy már a vállalaton kívül is érzékelhető, hogy a lojalitás megszűnt a dolgozók egy meghatározó részéről. Óriási kárt szenvedett el a közlekedési társaság. Gyakorlatilag pr szempontból újra kell építeni a vállalatot." - mondja el a BKF PR képzésének a vezetője, Perlaky-Papp József, főiskolai docens.

"Láthatóan ebben az esetben értő pr-esre van szüksége a vállalatnak. A krízist kezelni kell. Nyilatkozni kell a nehéz helyzetben mielőbb. Méghozzá higgadtan és őszintén. Legalábbis hihető legyen az, amit a nyilvánosság kezelésével megbízott vezető mond. Ha ezt elmulasztják, akkor csak a zavar nő és amortizálódik a cég vagyona, az immateriális vagyona. Mi a pr képzésben számos nagyvállalati krízist dolgozunk fel esettanulmány formájában. Mérgezéseket, élelmiszerbiztonsági eseteket, márkahamisítási ügyeket vagy éppen a paksi atomerőmű évekkel ezelőtti reaktorzavarát, a dioxinos paprika által keltett hisztériát. Ezek a válságok szörnyűen hangzanak akkor, amikor tombolnak a sajtóban, de mindegyikre van értő, szakmai megoldás és ezt el is lehet sajátítani. Szerencsére a nálunk végzettek gyorsan el is kelnek a piacon a második diplomájuk megszerzése után, hiszen gyakorlati megoldásokkal gazdagodva találják meg a pr szakmában a helyüket. A BKV-nél is van megoldás. Csak el kell végre értő módon kezdeni kríziskommunikációt, a hírnévrekonstrukciót."- nyilatkozza a szakvezető.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo