A Nemzeti Informatikai Stratégia alapvető célnak tekinti a szolgáltató állam célkitűzés elérését, az IHM stratégiai elképzeléseinek megvalósításában pedig az elmaradott térségek informatikai színvonalának emelésén túlmenően fontos szerepet játszik az élenjáró települések további fejlesztésének – minta települések kialakításának – támogatása. Az ország gazdasági fejlődésének fenntartása, valamint az EU csatlakozás után az Európai Unión belüli önkormányzati működés fontos eleme az elektronikus ügyintézés lehetőségének megteremtése.
Budaörs, amely eddig is komoly figyelmet fordított az IT fejlesztésekre, élenjáró szerepet kíván vállalni az elektronikus önkormányzati koncepció megvalósításában.
A törekvések összehangolása érdekében született az az együttműködési megállapodást, amelyet Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter valamint Wittinghoff Tamás Budaörs polgármestere írt alá. A megállapodás nem jár közvetlenül állami tőkejuttatással, de a város eredményesen indulhat azokon a pályázatokon, amelyeket az IHM ugyancsak október 14-én jelentett be, illetve amilyenek kiírására jövőre is lehet számítani. Mindezek eredményeként például az ügyintézési szolgáltatás leírása elérhető lesz az önkormányzat honlapján, hozzáférhető lesz vonatkozó jogszabályok szövege, így csökkenek az ügyintézés tér és idő korlátai, gyorsabbá, kényelmesebbé válik az ügyintézés folyamata. Olvasható lesz továbbá a honlapon valamennyi, az önkormányzatnál keletkező illetve fellelhető közérdekű, közhasznú adat és információ.
On-line információk nyújtása az ügyintézési szolgáltatásokról (ügyleírások)
A modul bevezetésével az önkormányzat által az állampolgárok, vagy az üzleti szféra szereplői részére nyújtott ügyintézési szolgáltatás leírása elérhető az önkormányzat honlapján és megjeleníthető a képernyőn, valamint megtekinthető a vonatkozó jogszabályok szövege.
Üzleti előnyök:
A szolgáltatás bevezetését követően csökkenek az ügyintézés tér és idő korlátai, gyorsabbá, kényelmesebbé válik az ügyintézés folyamata. A funkcióval teljesül az Európai Unió elektronikus ügyintézésre vonatkozó ajánlásainak első szintje (Common List of Basic Public Services).
A nyomtatványok, űrlapok letöltési lehetőségének megteremtése
A modul bevezetésével letölthetők és kinyomtathatók az egyes ügyek intézéséhez szükséges nyomtatványok, űrlapok.
Üzleti előnyök:
A nyomtatványok, űrlapok kinyomtatásával és kitöltésével tovább csökkennek az ügyintézés tér és idő korláti, s még inkább gyorsabbá, kényelmesebbé válik az ügyintézés folyamata. A funkcióval teljesül az Európai Unió elektronikus ügyintézésre vonatkozó ajánlásainak második szintje (Common List of Basic Public Services).
A közérdekű és közhasznú adatvagyon, információk megjelenítése az önkormányzat honlapján
A modul bevezetésével valamennyi, az önkormányzatnál keletkező, ill. fellelhető közérdekű, közhasznú adat, információ elérhető, olvasható az önkormányzat honlapján
Üzleti előnyök:
A közérdekű információk révén a helyi közigazgatás tevékenysége, gazdálkodása még áttekinthetőbbé, követhetőbbé válhat. A széleskörű, naprakész tájékoztatás növelheti az önkormányzat iránti bizalmat. Ezen szolgáltatás megvalósulása lényeges az önkormányzat tájékoztatási, közönség-kapcsolati tevékenysége szempontjából.
Településmarketing
A modul bevezetésével lehetőség nyílik a marketing-kommunikáció és a reklám eszközeinek minél jobb kihasználására, segítségével bemutatható a település, an-nak nevezetességei, jellegzetességei, valamint a településen rendelkezésre álló szolgáltatások.
Üzleti előnyök:
A településmarketing elősegíti a település iránti érdeklődés felkeltését, fokozását, a szolgáltatásokat igény-lők és az azokat nyújtók minél jobb egymásra találását. A más szervezetek (pl. az üzleti szféra szereplői) által az önkormányzati honlapon meg-jelen-tetett hirdetések reklám-bevételt is jelenthetnek az önkormányzat számára. Az Inter-net-rek-lám egyre hatékonyabb, s a hatékonysága is jól mérhető.
Állás-keresést támogató információk
Ezen szolgáltatások megvalósítása a Településmarketing egy speciális, további al-kal-mazá-sát jelentheti. Ezen a site-on mind a különböző önkormányzati szervek (polgármesteri hiva-tal, további intézmények, közhasznú s gazdasági társaságok), mind pedig a helyi és kör-nyékbeli intézmények, vállalatok álláskereső információi, valamint a kapcsolat-felvételi le-hetőségek megjeleníthetők. Az érdeklődőknek pedig lehetőségük van e-mail-ben további információkat kérni, illetve pályázatot benyújtani. Nem csak az állást kínáló munkatársat kereső szervezetek, de a munkát kereső állam-pol-gárok számára is lehetőség van információk közzétételére (állást kínál, ill. állást keres ro-vat).
Üzleti előnyök:
A munkahelyet keresők és a betöltetlen álláshelyekkel bírók egymásra találása elősegítése, támogatása, ezáltal a munkanélküliség csökkenésének elősegítése, az intézmények, vál-lalatok működése támogatása.
Levelezés, ügyfélfórum
A modul segítségével az önkormányzat lehetőséget biztosít Budaörs lakossága, szervezetei számára, hogy véleményeket, ja-vaslataikat megismertethessék a képviselőkkel, az önkormányzati szervek vezetőivel, tiszt-viselőivel és egymással is.
Üzleti előnyök:
Hozzájárul a képviselők és a választópolgárok, a hivatalok és az ügyfelek közti párbe-széd kibővítéséhez, a demokrácia szélesítéséhez.