Diszkriminál a kormány?

A kormány a gépjárműadó rendszerének átalakítását tervezi, melynek megfelelően a személygépkocsik és motorkerékpárok jövő évtől a teljesítményük után adóznak úgy, hogy az adó mértéke az első forgalomba helyezést követő évek számától függően csökken.

A Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete elnöksége közleményében nem ért egyet a környezetvédelmi elvek teljes kiszorításával a gépjárműadó rendszeréből és  avval sem, hogy az autósokat motorosokat  újabb és újabb formákban és egyre nagyobb mértékben kívánják adóztatni. Ugyanakkor fontosnak tartják a felelős gazdaságpolitika intézkedésekkel az államháztartás helyzetének stabilitását és főleg az euró zónához való mielőbbi csatlakozást, mely gazdaságunknak lendületet adhat. Ezért is fontos lenne az import személyautókat terhelő regisztrációs adó rendszerét értékarányossá, környezetbaráttá és EU konformá  alakítani, amelynek következtében biztosítható lenne az ebből az adónemből a tervezett költségvetési bevétel. Javasoljuk, hogy az Országgyűlés  foglalkozzon a regisztrációs adó módósításával még a nyári szünet előtt! Az evvel a kérdéssel  foglalkozó módosító javaslatunkat már eljuttatták a Pénzügyminisztériumnak

 

Akár vissza is kéne fizetni?

 

Az egyesült tiltakozika gépjárműadó  törvényjavaslathoz 2006. június 21-én benyújtott, Farkas Imre, Jauernik István, és Kovács Tibor MSZP-s képviselők által jegyzett módosításhoz, amely indoklás nélkül, az adó mértékét az első magyarországi forgalomba helyezés óta eltelt évek számától tenné függővé. Ezzel újabb diszkrimináció érné az Európai Unióból Magyarországra importált használt gépkocsikat. Ez alapvetően sérti az EU alapelvét így a törvény kapcsán elmarasztalhatják hazánkat és később akár ezen adótételek visszafizetésére is kötelezhetik.

3-10 éves kocsik

Úgy gondolják, a törvény ilyen irányú módosítása visszamenőleges hatálya és igazságtalan volta miatt  nagy felháborodást váltana ki  a lakosság azon körében is akik az elmúlt években használt autót importáltak, hiszen pl. 2002-ben közel százezer, akkor 3-10 éves kocsi érkezett hazánkba, melyek mai napon is üzemben vannak, jellemzően alacsony jövedelmű tulajdonosok birtokában és e módosítással ők a többet fizetnénk az ugyanolyan típusú és korú de annak idején Magyarországon újként forgalomba helyezett kocsik tulajdonosainál. Ezen visszamenőlegesen is érvényes megkülönböztetés  igazságtalan és semmilyen jogi alapja nincs, viszont nagy zavart kelt a használt autó szegmensben.

A lényegi indoklás nélkül benyújtott módosító indítvány nem okoz többletbevételt, zavarossá teszi az adózás rendszerét, értelmetlenül az alap törvényben megfogalmazottakkal ellentétesen, a szociális tényező figyelembe vétele nélkül adóztat egyes személyeket és feltehetően csak lobbi érdekeket szolgál.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo