Diszkriminál a kormány?

A kormány a gépjárműadó rendszerének átalakítását tervezi, melynek megfelelően a személygépkocsik és motorkerékpárok jövő évtől a teljesítményük után adóznak úgy, hogy az adó mértéke az első forgalomba helyezést követő évek számától függően csökken.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete elnöksége közleményében nem ért egyet a környezetvédelmi elvek teljes kiszorításával a gépjárműadó rendszeréből és  avval sem, hogy az autósokat motorosokat  újabb és újabb formákban és egyre nagyobb mértékben kívánják adóztatni. Ugyanakkor fontosnak tartják a felelős gazdaságpolitika intézkedésekkel az államháztartás helyzetének stabilitását és főleg az euró zónához való mielőbbi csatlakozást, mely gazdaságunknak lendületet adhat. Ezért is fontos lenne az import személyautókat terhelő regisztrációs adó rendszerét értékarányossá, környezetbaráttá és EU konformá  alakítani, amelynek következtében biztosítható lenne az ebből az adónemből a tervezett költségvetési bevétel. Javasoljuk, hogy az Országgyűlés  foglalkozzon a regisztrációs adó módósításával még a nyári szünet előtt! Az evvel a kérdéssel  foglalkozó módosító javaslatunkat már eljuttatták a Pénzügyminisztériumnak

 

Akár vissza is kéne fizetni?

 

Az egyesült tiltakozika gépjárműadó  törvényjavaslathoz 2006. június 21-én benyújtott, Farkas Imre, Jauernik István, és Kovács Tibor MSZP-s képviselők által jegyzett módosításhoz, amely indoklás nélkül, az adó mértékét az első magyarországi forgalomba helyezés óta eltelt évek számától tenné függővé. Ezzel újabb diszkrimináció érné az Európai Unióból Magyarországra importált használt gépkocsikat. Ez alapvetően sérti az EU alapelvét így a törvény kapcsán elmarasztalhatják hazánkat és később akár ezen adótételek visszafizetésére is kötelezhetik.

3-10 éves kocsik

Úgy gondolják, a törvény ilyen irányú módosítása visszamenőleges hatálya és igazságtalan volta miatt  nagy felháborodást váltana ki  a lakosság azon körében is akik az elmúlt években használt autót importáltak, hiszen pl. 2002-ben közel százezer, akkor 3-10 éves kocsi érkezett hazánkba, melyek mai napon is üzemben vannak, jellemzően alacsony jövedelmű tulajdonosok birtokában és e módosítással ők a többet fizetnénk az ugyanolyan típusú és korú de annak idején Magyarországon újként forgalomba helyezett kocsik tulajdonosainál. Ezen visszamenőlegesen is érvényes megkülönböztetés  igazságtalan és semmilyen jogi alapja nincs, viszont nagy zavart kelt a használt autó szegmensben.

A lényegi indoklás nélkül benyújtott módosító indítvány nem okoz többletbevételt, zavarossá teszi az adózás rendszerét, értelmetlenül az alap törvényben megfogalmazottakkal ellentétesen, a szociális tényező figyelembe vétele nélkül adóztat egyes személyeket és feltehetően csak lobbi érdekeket szolgál.

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo