Okos-kocsi szerelő
A jövő évtized intelligens autóiba ma még csak kísérleti stádiumban lévő, a vezetést nagyon megkönnyítő készülékeket kell majd szerelni. Ilyen például a lassan kiépülő európai Galileo-GPS, azaz helyzet-meghatározó, az összeütközésekre figyelmeztető és azokat megakadályozó radar-fék kombináció, és az autópályákba épített tájékoztató-kommunikációs hálózat információit folyamatosan közvetítő berendezés.
Az ehhez értő szakembereket keresi a Honda, amely elvárja, hogy a jelentkezőnek gyakorlata legyen a máris használatos legkorszerűbb gépjármű-berendezések szerelésében és ismerje a különféle, vezető nélkül is automatikusan közlekedő járműveket. Ezek évente versenyeznek a Mojave-sivatag 210 kilométeres próbaterepén. Legyen ismerete a nem szénhidrogén alapú üzemanyagokkal közlekedő jármű-motorok szerelésében is.
Mivel ez a munka nem fehérgalléros, hanem jórészt fizikai, a bért már nem évekre, hanem órákra szabják meg 75 dollárban, vagyis mintegy 13500 forintban. Ez ugyanis a szakszervezeti felső határ. Ám, ha a pályázó már végzett, vagy tanul a főiskolán, órabére feljebb emelhető.
Robotikus
A nagy amerikai Dynamics Corporation robotokat gyártó vállalat tervező-mérnököket keres a máris felmérhető igényeket kielégítő robotok tervezéséhez. Az új robotoknak a takarítást, a biztonsági szolgálatokat, illetve a cselédlányi, vagy a titkári feladatokat kell majd - a humán munkaerőnél jobban és olcsóbban - ellátnia. Az ajánlkozótól
elektronikai és gépészmérnöki képzettsége mellett elsősorban azt várják el, hogy szívesen dolgozzon csapatban. Legyen humora és képes legyen ötletes, változatos elképzelések felvetésére is.
Feladata, hogy az emberi munkaerőt mindenben - alakban, hangban, mozgásban - is minél jobban megközelítő robotot tervezzen, amely legyenek mentes a humán munkaerő hibáitól. Azaz ne feleseljen, ne legyen lusta és ne ejtse el a tányérokat. Nem árt, ha a "szolgálatait" könnyen át lehet alakítani katonai teendők végzésére is. A robotikus-mérnök sokoldalú feladatait eredményesen végzők bére a sikeres próbaidő után elérheti az évi 200 ezer amerikai dollárt is, és természetesen saját szolgálatára a vállalattól ingyen robotokat kaphat.
Karbantartó a Holdon
Az űrkutatás folytatásához hamarosan tranzit-állásokat kell felállítani a Holdunkon. A távolabbi égitestekhez indítandó űrjárművek üzemanyag-feltöltő és kilövő- állomása, anyagraktára, személyzet-cserélő bázisa logikus helye a "szomszédságunkban" keringő Hold. A NASA máris keresi az ott 2017-től majd féléves váltásokban dolgozó karbantartókat. Tőlük természetesen elvárják a jelenlegi, űrrepülő alkalmassági jogosítványt, némi űrszerelési gyakorlatot, valamint a munkához szükséges szakágak felsőfokú mérnöki diplomáit is. Az ajánlott órabér 105 dollár, amivel kapcsolatban tréfálkozva megemlítik, hogy
a súlytalanságban majd kevésbé fáradnak el, de ha a Hold túlsó, állandóan napfényben fürdő oldalán dolgoznak, akkor nem számíthatnak éjszakai pótlékra.
Keresnek még jól fizetett, a vezetékes, on-line rendszereket minél többféle tevékenységre kifejlesztő mérnököket, terhes tanácsadó-gondozó pszichiáter plusz szülész orvosokat, főnővéreket, de szuper-képességű VIP-testőröket is, igen jó pénzért